Pages

Saturday, May 24, 2008

Pulau Batu Putih : Melayu terlalu bangang.

Gila punya pemimpin melayu..win-win situation konon...we lost but singapore win la...coz dpt bilik tengah umah kita..bodo punya pemimpin umno..
---------------------------------------------------------------------------

Oleh : AdukaTaruna (24 May 2008 11.55am)

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.


Bangsa melayu adalah bangsa yang bangang! Dijajah bertubi-tubi. Tidak bermaruah. Tidak mempunyai nabi-nabi. Tidak mempunyai tamadun. Tidak tercatit dalam mana-mana sejarah empayar dunia. Tidak seorang pun yang menemui cabang ilmu seperti Ibnu Sinar. Tulisan angka sendiri pun terlalu bangang untuk dicipta.

Setelah Melayu menyerahkan Singapura kepada orang lain, kini Pulau Batu Putih pula. Apa yang bangsa Melayu buat? Bodoh! Gen terbangang bernama Ghani Patail yang dihantar Melayu? Sultan melayu? Tidak bermaruah. Pelik. Sungguh aneh bagi genetic lain melihat ini.


Tidak perlu cakap pasal pemerintah Melayu UMNO. Lu tengok alternative harapan baru Malaysia, Barisan Rakyat. Sudah berapa jam keputusan ICJ keluar. Mana kenyataan rasmi DSAI? Mana kenyataan rasmi TGHH? Mana? Kalau dah gen Melayu…

Ini bukan soal duit. Ini bukan soal rasuah. Ini soal paling besar. Kedaulatan, maruah, keselamatan. Tahukah berapa jauh Pulau Batu Putih dari Malaysia berbanding Singapura? Ianya seumpama bilik tengah milik jiran, bahagian ruang tamu dan dapur milik kita. Untuk pergi ke ruang tamu terpaksa disoal siasat pemilik bilik tengah.

Apa tindakan Barisan Rakyat?

Adakah Barisan Rakyat tidak memandang berat perkara ini? Tidak sesuaikah sekiranya PAS merintis sentiment patriotic? Mengeluarkan arahan bendera-bendera PAS dikibarkan separuh tiang contohnya, bendera Kelantan, Perak, Kedah separuh tiang, MP PAS memakai sesuatu menunjukkan berkabung di dewan negara. Atau anda tidak kisah? Gen biarlah seperti Melayu?

Apa tindakan bloggers Melayu?

Wa cadangkan untuk beberapa hari, sekiranya kalian setuju, kalian tukar sementara latar berwarna hitam. Tanda berkabung. Kenapa wa fokuskan Melayu? Kerana sepatutnya kita yang lebih terluka dalam hal ini. Sekiranya bukan Melayu mendahuli kita akan hal ini, maka, kita sepatutnya menanam diri kita hidup-hidup. Malu.

Sekiranya anda tidak setuju.

Jangan bimbang. Demokrasi. Anda berhak terhadap cara anda. Wa hanya berhak meluahkan. Kita semua ada peluang untuk berkabung lagi ketika WPI nanti. Insyaallah.

Wallahualam.

0 comments:

Post a Comment