Pages

Saturday, May 25, 2013

Jemaah Gelap

Assalamualaikum Melayu…apa bangganya cerita sini, sampai jadi bangsat busung di usung kesana kemari? Buka wilayah tidak sama dengan pertahankan wilayah, buka menang...pertahan senang?

Satu mata , satu hati dalam Islam , Islam mata hati , bawa mati , Melayu baju agung , tinggal sanjung atas dunia. Sanjung dalam tanah 7 kaki mana datang tujuh?.. buka luas 3 kaki mana datang 3?.. 6 penjuru tanah siapa yang daki?


30, 36, 77..Semua angka tinggal di dunia, satu-satu bawak balik , jasad jadi hancur , satu kasi naik itulah roh, roh jumpa siapa?..jasad jumpa cacing!.

Disini ada Melayu disana Islam, jadi Melayu mana adat?..kasi junjung atas kepala.Islam kasi junjung dalam kalbu. Mana semua kata jemaah ada wala’, mana wala’ kalau ciptaan manusia?. Jangan jadi syirik , wala’ lebih daripada Allah Taala, kalau dalam Al-Quran ayat Qatie rujuk judi , tenung nasib , minum arak itu haram…lagi mau wala’ pada si topeng? mana nas Hadis yang suruh?

Tinggalkan semua , pasak ayat dalam bumi , gentur gegar kalam Tuhan , tunduk sujud cium tanah , lantun syahadah dalam qalbu , Allah Maha Besar!.. Tiada Abang Besar! melainkan Allah Maha Besar!

Sini dunia, semua boleh cerita..masa belum datang malaikat maut semua rasa ada kuasa...firaun kepala gangsters pun mampus!...siapa di sini yang kuat nak mampus tak mampus? satu hari semua mampus!

Sebelum mampus…fikir jangan dua kali , bulat tekad , sangjak fikir , mana duduk , disitu ada bayang-bayang..lari setakat mana bayang-bayang ikut...takut dengan bayang-bayang sendiri? Siapa gangster?

Banyak mende korang tengok..siapa kuat ada keramat , bila cerita hebat yang pernah korang dengar datuk keramat?…kenapa dia mati guna kapan putih?, kenapa dia kene tanam dalam tanah?..kenapa jasad dia hancur..? mana keramat?

Masa hidup 73 tahun di dunia korang tak fikir dalam akhirat! Semua bersatu dalam Jemaah , tiada jemaah yang dijanjikan kemenangan di dalam Al-Quran melainkan jemaah dari 73 golongan hanya satu Jemaah sahaja iaitu Jemaah yang mengEsakan Allah Taala dan mengikuti sunnah Rasulullah SAW…

Rasulullah SAW dihina dicaci , diherdik , tetap sabar , dan sabar sebahagian dari prinsip beriman….atas ni mana yang sabar?…? tepuk air percik muka!


Persatuan kebajikan melayu tenggelam kerana ahlinya tidak mengkaji sejarah penubuhannya. Contoh, Pekida.. bukanlah seperti yang di gembar-gemburkan sebelum ini. Persatuan ini diasaskan oleh pejuang-pejuang melayu dahulu yang berasaskan kebajikan orang-orang melayu.

Tahukah mengapa pekida terjebak di dalam kongsi gelap cina?

Pada awalnya pejuang melayu seperti Ahmad Boestamam, Pak Sako, Rashid Maidin, Mat Indera dan lain-lain memeperjuangkan tanahair kita dengan semangat juang yang murni. Mereka bukan diperalat oleh kaum cina. Chin Peng menjalinkan hubungan dengan mereka ini untuk menarik lebih ramai masuk komunis. Jadi pejuang kita mahukan senjata, mereka menggunakan komunis sebagai wadah kerana tujuan mereka sama. iaitu membebaskan tanahair dari Nritish.

Dari situlah elemen kongsi gelap cina masuk. Simbol atau lebih dikenali sebagai buah semua berasal dari situ.
Elemen kongsi gelap cina masuk ke dalam pekida adalah elemen komunis. Pejuang kita dahulu tidak ikut semua itu. Mereka berjalan sebagai tuan kepada cina. Orang cina memandang tinggi kerana kepandaian dan kepahlawanan orang melayu dahulu. Rashid Maidin juga seorang Ayahanda.

Adegan angkat sumpah kongsi gelap cina.

 

Jangan jadikan pekida sebagai wadah perjuang untuk duit. Pejuang kita dahulu tidak berduit. Tidak pula berkereta mewah. tetapi mereka punyai semangat juang yang murni untuk membebaskan bangsa dari cengkaman penjajah. Selagi kita hanya pandai menyalak seperti anjing, jangan kita mimpi gunung akan runtuh. 

Ibu pejabat pekida tidak mengaku Ayahanda Pak Long Burung sebagai ayahanda. Tetapi tidak pula menghalang atau membanteras ketika 'PLB' masih cergas. Setelah menjadi arwah baru sekarang sibuk menidakkan keahliannya.

Allahyarham Pak Long Burung (PLB) @ Zainal Abidin.
Kembali ke rahmatullah pada pagi 31 hb. Oktober 2005

PLB bukan seorang pengganas komunis tapi kononnya.. PLB menyamar menyertai komunis semata-mata untuk mempelajari ilmu-ilmu dan kerahsian pengganas komunis sebagai modal untuk membantu membina ekonomi dan kebajikan orang-orang melayu. 

Wallahualam...

BERSATU AMAN SEJAGAT

Bangunlah wahai anak bangsaku
Terangilah kegelapan
Dan bangunkan kemusnahan yang ketara
Marilah semua kita bersatu

Bersatu aman sejagat
Tajuk cita bakal penentu segala
Perjuangan kita yang belum sudah
Sambutlah dalam sejahtera

Elakkan pertelingkahan kita
Binalah semangat
Juangkan kearah ekonomi
Dan binalah kasih silaturrahim

Hormat menghormati adalah budaya kita
Indah seninya jadikanlah pelita
Pagarilah budaya kita
Supaya kekal untuk selama lamanya

Bangunlah wahai anak bangsaku
Terangilah kegelapan
Dan bangunkan kemusnahan yang ketara
Marilah semua kita bersatu

Ayuh kita bangun dari lena mimpi ngeri
Kembali kita bersatu perjuangkan hak kita
Ayuh bangun bangun bangun bangsaku
Jadilah bangsa yang cemerlang gemilang dan terbilang

Elakkan pertelingkahan kita
Binalah semangat
Juangkan kearah ekonomi
Dan binalah kasih silaturrahim

Yang putih itu bapa
Merah itu ibu
Mahumu seribu daya
Tiada apa alasan darimu

Alquran perjalanan hidup kita
Iman panduan hidup mu
Bersatu Aman Sejagat

0 comments:

Post a Comment