Pages

Monday, May 5, 2008

Anti-Melayu

Aku amat meminati tulisan Hishamuddin Rais. Pada ku, isu melayu yang dikupas membuat aku sentiasa berfikir...Apa istemewa nya menjadi orang melayu?..Melayu itu kan pemalas orang nyer...
-----------------------------------------------------------------
Adakah saya ini anti-Melayu? Jawabnya tidak. Saya bukan anti-Melayu. Saya hanya anti-perkara yang karut marut.

DARI JELEBU
oleh: Hishamuddin Rais.

Slogan Melayu Bersatulah semakin bising dan bingar kedengaran. Apa sebenarnya makna dan tanda slogan ini? Pada hakikatnya slogan Melayu Bersatulah ini tidak memiliki apa-apa makna. Ini adalah slogan dan laungan yang kosong, sifar, zero dan zilch. Slogan Melayu Bersatu ini samalah tarafnya dengan agenda Melayu dan agenda Ketuanan Melayu.
Baca lagi...

0 comments:

Post a Comment