Pages

Sunday, June 22, 2008

Mukhriz menyokong SUPP

Diorang da mula kelam kabut..bsok pagi bermula episod baru di parlimen..
***********************************

Mukhriz Tun Dr Mahahthir , Ahli Parlimen Jerlun menyokong tindakan Yong Teck Lee (SUPP) untuk membawa usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri. Ini bukan menjadi kejutan kepada ahli UMNO kerana Mukhriz sememangnya menghormati Presiden UMNO dan juga Perdana Menteri.
Beliau beranggapan bahawa beliau adalah ahli UMNO yang tidak berpresiden dan beliau menjadi Ahli Parlimen berstatus Ahli Parlimen bebas seperti Ibrahim Ali.

Kemungkinan besar juga Mukhriz ada memasang mimpi untuk pergi lebih jauh dari hanya menggapai kerusi ketua pemuda UMNO kerana jika beliau menjadi Ketua Pemuda UMNO dan beliau mungkin merasakan kerusi ketua pemuda UMNO akan melonjakkan beliau sebagai Perdana Menteri dalam masa yang singkat. Mukhriz kini begitu yakin dengan situasi politik sekarang yang membolehkan beliau menjadi Ketua Pemuda UMNO dan beliau lah orang yang paling kerap mengumumkan bahawa beliau akan bertanding sebagai Ketua pemuda UMNO sedangkan keadaan dan kedudukan belum pasti lagi.

Beliau menyatakan bahawa beliau menyokong Yong Teck Lee sekiranya ianya tidak memberikan kelebihan kepada DSAI. Pastinya jika Yong Teck Lee bersekongkol dengan DSAI, agenda ini memberikan kelebihan kepada DSAI. Ini membayangkan betapa niat dan nawaitu terhadap Perdana Menteri begitu jahat sekali dan beliau sememangnya mahu memastikan bahawa pemimpin dan Presiden kita jatuh. Yang menyedihkan, Muhkriz jelas dan terang menunjukkan bahawa beliau sedang berusaha untuk menjatuhkan Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Sewajarnya UMNO mengambil sebarang langkah dengan sikap keterlanjuran dan juga kebiadaban Mukhriz ini. Jika MT boleh membuat mesyuarat khas mengenai SUPP dan Yong Teck Lee kerana MT tidak pernah membincangkan isu kebiadaban Mukhriz. Selama ini Mukhriz tidak pernah dihukum dan oleh kerana itu Mukhriz kian biadab dan tidak menghormati kepimpinan tertinggi UMNO.

Mukhriz mungkin tidak dapat menjangka walaupun ragu akan perjalanan kempen Khairy secara senyap ketika ini. Khairy yang sedang hebat mengandakan kempen keseluruh pelusuk tanah air sekarang pasti akan mendapat mandat dari pemuda UMNO yang akan membuat dia turut serta dalam persaingan Ketua Pemuda UMNO kali ini. Jika ini berlaku, Mukhriz akan mengalami satu pertarungan yang hebat , kerana antara Mukhriz dan Khiary, Kelebihan banyak terletak kepada Khairy. Beliau sememangnya patut naiksatu tahap lagi dan berhak untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO berbandingkan Mukhriz yang cuba merompak kedudukan berkenaan.

Sikap Mukhriz yang terlalu biadab sekarang banyak membosankan ketua -ketua pemuda UMNO diperingkat akar umbi. Inilah apa yang diperolehi oleh bancian yang dibuat oleh sebuah badan NGO. Jika Mukhriz terus bersikap agresif sebegini menjelang pemilihan pucuk pimpinan nanti pasti Khairy dengan mudah mengatasi Mukhriz. Sedangkan ketika ini Mukhriz sendiri tidak yakin boleh menandingi Khairy.

0 comments:

Post a Comment