Pages

Friday, June 6, 2008

Adik Noh Omar kaki ganja

Laki bini kena tangkap..satu kilo tu bro...paipon bagai nak gilerr...stim...

***************************************************
KOTA KINABALU: Mahkamah Tinggi di sini hari ini memerintahkan adik lelaki Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi supaya membela diri terhadap pertuduhan mengedar dadah.


Dalam keputusannya itu, Hakim Datuk Ian Chin berkata pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie sepanjang tempoh empat hari kes itu didengar mulai 26 Mei dan menetapkan supaya perbicaraan kes disambung pada 16 Jun.

Chin turut memerintahkan supaya tertuduh, Mohd Jusnaidi Omar, 36, dibicarakan atas pertuduhan kedua memiliki syabu pada hari yang sama.

Mohd Jusnaidi dituduh mengedar 1.011kg kanabis mengikut Seksyen 39B (1) (a) Akta Dadah Berbahaya yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Dia juga menghadapi hukuman penjara sehingga lima tahun dan sembilan sebatan rotan, jika didapati bersalah terhadap pertuduhan kedua iaitu memiliki 23.98g syabu.

Mohd Jusnaidi didakwa melakukan perbuatan itu di Terminal Penerbangan Tambang Murah, Tanjung Aru di sini kira-kira 10 pagi pada 20 Mei, tahun lepas.

Pasukan pendakwaan diketuai oleh Peguam Kanan Persekutuan Suhaimi Ibrahim, dibantu oleh Timbalan Pendakwa Raya Gan Peng Kun, manakala peguam Zahir Shah Hussein dan Hamid Ismail mewakili tertuduh.

0 comments:

Post a Comment