Pages

Monday, June 9, 2008

Jangan biarkan "Singapura dapat tanah"

Heran betol lagi aku...apsal Sultan Johor asyik bagi kat Singapura jerrr suruh tadbir kan...Sultan pun tak yakin rakyat nyerrr boleh mentadbir negeri...UMNO+JOHOR=Totok giler.
*******************************************
Copy from:http://n32.blogspot.com/

Kisah 60 orang delegasi diketuai ahli parlimen Pontian, Ahmad Maslan berkunjung ke Pulau Pisang yang terletak kira-kira 8km dari pantai Pontian mendapat liputan hampir semua akhbar tempatan hari ini. Ahmad Maslan mengumumkan bahawa kedua-dua kerajaan Persekutuan dan Negeri telah bersetuju membangunkan pulau tersebut bagi tujuan "eco-tourism".

Tidak seperti Pulau Batu Putih, pulau seluas 178.4 hektar ini terletak dalam wilayah Malaysia. Tetapi yang anehnya atas faktor sejarah di puncak pulau ini terbina sebuah rumah api, setinggi 53meter iaitu 1,000m atas paras laut. Rumah api ini sejak tahun 1900, melalui perjanjian antara Almarhum Sultan Ibrahim Johor dan penjajah British, diuruskan oleh Singapura kini melalui Lembaga Pelabuhan dan Maritim Singapura atau Maritime and Port Authority of Singapore dengan beberapa orang kakitangan tetap warga Singapura.

Baca lagi...

0 comments:

Post a Comment