Pages

Friday, June 6, 2008

Kerajaan 3 beranak yang untung

Hari ini tajuk utama berita surat khabar adalah mengenai kenaikan harga minyak tetapi ada bermacam berita lagi yang patut juga di ambil perhatian.

Dengan tiba-tiba Abdullah Hj Ahmad pelajar universiti yang “drop out” dalam bidang ekonomi kemudian beralih kepada pengajian Islam dan akhirnya menjadi Perdana Menteri Malaysia dan sering berkata “Saya Perdana Menteri” dan “Saya Masih Di sini” dengan pencapaian utama adalah membawa masuk Islam Hadhari yang atas garisan panduan meletakan Menteri dan pembantunya yang mempunyai latar belakang seorang penagih arak dan kalau boleh dalam kategori tegar seperti Zaid Ibrahim dan Kalimullah a/l Masheerul Hassan.

Berdasarkan pandangan pemabuk-pemabuk dan kaki botol ini itulah keputusannya. Dan agak aneh bila bayaran tunai kepada pengguna yang berhak mendapat pulangan tunai tahunan setiap kali membaharui cukai jalan dibayar melalui Pos Malaysia? Bukan Pos Malaysia sudah dimiliki oleh keluarganya dengan nama ECM-Libra di mana nama-nama Kamalludin Abdullah dan Kalimullah a/l Masheerul Hasaan ada kaitan dengan pembelian yang dipanggil ular lidi menelan naga. Maka nampaknya Abdullah Hj Ahmad masih lagi hendak mengutamakan perniagaan anak beranak dan kroni. Berapa bilion wang kerajaan akan menjadi simpanan tetap di Pos Malaysia dan berapa untung Pos Malaysia memperniagakan wang itu dengan keuntungan yang didepositkan ke tempat lain.. Itu tanya dengan AmerSham.

Nak baca lagi?...

0 comments:

Post a Comment