Pages

Tuesday, July 29, 2008

TS Khalid Ibrahim"Action speak louder than word"

Apa yang kita tahu Bulan September ini, Kerajaan Pusat akan bertukar. So untuk apa kita bermuqabalah lagi???
Malang dan sungguh malang.

Dikala kita menuju ke arah dunia kelas pertama, di kala PRU ke-12 sudah lama berlalu, masih ada desas-desus di kalangan pihak UMNO ataupun pihak PAS untuk bermuzakarah @ bermuqabalah di antara suatu sama lain. Untuk apa Muzakarah @ Muqabalah ini????

Adalah amat sedih apabila media cuba dan terus mencuba mengsensasikan isu ini dengan mengambil kenyataan dari pelbagai pihak khususnya dari pihak UMNO dan Barisan Nasional. Dan tambah menghangatkan lagi keadaan, apabila rata-rata pihak UMNO cukup bersetuju dengan Muzakarah ini, malah lebih dahsyat terdapat Badan Perhubungan UMNO Negeri yang cuba mengajak PAS untuk 'lompat parti' dan membentuk sebuah Kerajaan Negeri yang baru.

Apa sudah hilang akal ker, politikus-politikus kita ini?? PRU-12 sudah lama berlalu. Masa yang ada sekarang adalah untuk memberi khidmat kepada rakyat yang menagih janji-janji kita. Tidak kira kepada Pakatan Rakyat @ Barisan Nasional..

Saya cukup tertarik dengan kata-kata dari YAB Menteri Besar Selangor yang menyebut:-

Khalid gesa PR utamakan tanggungjawab

SHAH ALAM- “Saya tidak mahu komen apa-apa. Itu hanya spekulasi sahaja. Saya tak nak jawab soalan yang berubah-ubah tiap-tiap hari,” kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika ditanya mengenai kenyataan Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh yang mahu Pakatan Rakyat (PR) mengkaji semula keanggotaan Pas dalam PR. Sebaliknya, Abdul Khalid menggesa keanggotaan Pakatan Rakyat (PR) agar lebih mengutamakan tanggungjawab yang diamanahkan kepada mereka.

Menurut beliau, buat masa ini, Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) perlu mencari jalan penyelesaian untuk menyelesaikan masalah rakyat.

“Sekarang ini, adalah lebih baik mereka buat kerja dan cari jalan untuk selesaikan masalah rakyat,” katanya kepada sidang media selepas merasmikan Bengkel Pentadbiran Tanah dan Peluang Pembangunan di Selangor, di Bangunan Annex, di sini, semalam.

Mengulas kenyataan itu, Abdul Khalid berkata, sebagai anggota PR, Pas tidak melakukan apa-apa kesalahan. “Ini politik. Jika kita menilai keadaan dan kenyataan kepimpinan Pas, hubungan kerjasama PR masih mantap malah, kita bekerjasama dengan semua pihak untuk pembangunan ekonomi rakyat,” tegasnya. Tambah beliau, sebagai anggota PR, Pas tidak melakukan sebarang kesalahan. “Jadi, masalah dalaman politik masalah biasa,” katanya.

Sebagai bekas tokoh korporat terkenal, YAB Dato Menteri Besar Selangor mengambil tindakan bijak untuk tidak terheret sama dalam kekalutan politik semasa.
Dengan mengambil pendekatan " Actions Speaks Louder Than Word", seharusnya menjadi pengiktibaran yang besar kepada SELURUH PIMPINAN PAS untuk tidak terjebak dalam kancah kekalutan ini.

Oleh itu, wajar sangatlah kita hentikan isu muzakarah / muqabalah ini. Rakyat tidak mendapat apa-apa hasil daripada isu ini. Apa yang kita tahu, UMNO berjaya sedikit-sebanyak membuatkan kita lupa dalam isu-isu nasional seperti

1. Harga Barang Naik
2. Harga Minyak / Bahan Bakar Naik
3. Kisah Liwat Tipu DSAI
4. Kisah Kehilangan BALA
5. Kisah Tuntutan Zon Ekonomi Batu Putih oleh Singapura
6. Pembangunan di setiap Koridor Ekonomi yang dijanjikan oleh Pak Lah.
7. Kisah Skandal YAB Timbalan Perdana Menteri dengan kes ALTANTUYA

Seharusnya, banyak lagi isu yang media dan Ahli Politik Malaysia perlu fikirkan. Tidak perlu untuk membuat suatu pusingan U hanya untuk kekuasaan duniawi.
Rakyat menunggu apa yang kamu semua janjikan.

Let's Check Out!!!!


Sumber : http://www.mdikhmal.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment