Pages

Monday, March 4, 2013

Tragedi 1.3.13: Umno dan Penceroboh Sulu

Kata macai-macai Umno,  DSAI adalah dalang dalam Tragedi 1.3.13..berdasarkan sekeping gambar..


Tak lama selepas itu, pihak Pengganas Sulu menafikan mempunyai sebarang kaitan dengan parti pembangkang di Malaysia.



Tapi dengan sekeping gambar, macai-macai Umno membina persepsi bahawa Tragedi 1.3.13 ini tiada hubungan dengan Umno. Aku bersyukur kerana kini zaman siber..Dan aku tidak mudah lupa..ok?


Ini adalah punca kepada segala masaalah. Pemberian IC palsu demi mengekal kuasa memerintah di Malaysia. Umno dan BN telah memerintah negara ini semenjak merdeka lagi. Tidakkah ini menunjukkan apa yang berlaku adalah berpunca dari Umno??

Dalam Tragedi 1.3.13 telah dihebahkan di alam siber kononnyerr...


Ko percaya?..
Aku percaya kerana Lahad Datu adalah sebahagian dari milik Kesultanan Sulu. Besar kemungkinan mereka yang telah memiliki IC dan bermastautin di Sabah masih mempunyai pertalian yang erat diantara sanak saudara mereka di Filipina. Seperti Sanusi Junid yang masih mempunyai sanak saudara di Acheh.  

 The heirs of the Sultan of Sulu: (seated from left) Rajah Mudah Agbimuddin Kiram, Sultan Jamalul Kiram III, Sultan Bantilan Esmail Kiram II and (standing from left) Datu Alianapia Kiram, Datu Phugdal Kiram and Datu Baduruddin Kiram. 

Ini adalah diantara keluarga yang mengaku mewarisi Kesultanan Sulu yang sah..disahkan oleh siapa? Rumah Bicara@Kabinet?? ..boleh pakai lagi ke tak, aku pun tak pasti kerana kerajaannya tidak lagi wujud.


Jika dibaca susur galur keturunan Sultan Sulu, ketiadaan waris pengganti Sultan Jamalul Kiram II telah menyebabkan Kerajaan Sulu runtuh. Kiram diraikan oleh sultan Negeri Sembilan...adakah Kiram ini Sultan Sulu yang sah?


Di dalam gambar ini kelihatan Najib dan Keluarga Kiram sedang meraikan sesuatu...jemputan kahwin atau majlis makan??


Didalam gambar ini kelihatan Dollah Badawi sedang menghadap hidangan bersama Keluarga Kiram..meraikan apa??


Najib dan pemimpin MILF Murad Ebrahim ketika menandatangi perjanjian bersama Kerajaan Filipina.

Pertubuhan MILF berjuang mengangkat senjata menentang Filipina setelah MNLF pimpinan Nur Misuari menandatangani perjanjian autonomi bersama Kerajaan Filipina pada tahun 1996.


Murad Ebrahim dan pemimpin MILF diraikan di Perhimpunan Agung Umno 2012 di PWTC. Bersediakah PWTC menerima peperangan ini?


Ada macai umno yang mengaku sebagai orang perantaraan diantara Kerajaan Malaysia dan fake Sultan Sulu Rodinood Julaspi.. Siapa yg melantik Lokman Noor Adam sebagai orang perantaraan pd 2005? Kementerian Luar?
Haikkk Ptuihhh....nama sultan pun dah cukup lawak... 



Sultan pun kena pecat? kahkahkahkahkkk..
Kabarnya juga anak Sultan Sulu ni ayahanda Pekida?..Mamposss

Walau apa pun Sabah bukan milik Kesultanan Sulu lagi..kerana Kesultanan Sulu tidak lagi wujud.


Sultan Sulu(?) telah mengakuinya bahawa Sabah milik Malaysia dan dibawah adalah bukti bayaran kerajaan Malaysia kepada Keluarga Kiram.


Kadang-kadang apa yang diperkatakan macai-macai tu ada kebenarannya. Sebelum korang belah, aku nak tunjukkan siapa sebenarnya Anwar Ibrahim ni...saksikan..



0 comments:

Post a Comment