Pages

Wednesday, August 17, 2011

Refresh.. Dajjal Ibn Sayyad..

Selain riwayat Tamim Ad-Dari dari hadis-hadis Nabi S.A.W, ada satu lagi nama yang jarang disebut.. cerita pasal Dajjal ni..rupa nya selama ini penganut agama nasrani@kristian melihat umat-umat Islam sebagai penyembah jin@Dajjal kerana diantara hujahnya.. Rasulullah S.A.W tidak membunuh seorang remaja yahudi Ibn Sayyad kerana bersikap biadap kepadanya..



..bunuh pasal sikap biadap jerr??

Hujah aku, Rasullullah S.A.W tidak membenarkan Umar ibn Khattab membunuh Ibn Sayyad kerana tiada perintah dari Allah S.W.T untuk menghalalkan pembunuhan....dan sememangnya sifat Rasulullah S.A.W. yang diketahui seluruh alam bahawa beliau bukan seorang insan atau pemimpin yang zalim malah seorang yang adil.



Jika beliau seorang yang zalim, ramai penduduk kota Mekah yang tidak menganut agama Islam telah dibunuh sewenang-wenangnya. Kerana sikap biadap mereka yang sering memperolok-olokkan Rasulullah S.A.W termasuk lah si remaja bernama Ibn Sayyad.





Islam yang disebarkan oleh Raulullah S.A.W telah berkuasa dan melewati ke setiap pelosok donia kerana keadilan yang dibawa dan kerana akhlak penganut-penganutnya. Bukan hanya dengan mata pedang semata-mata. Risalah-risalah Al-Quran yang diturunkan telah masuk hampir kesetiap telinga manusia. Walau di hutan Amazon sekali pun.



Tapi siapa Ibn Sayyad?..dia ni bangsa yahudi kabbalah..kepercayaan mistik yahudi dari zaman Nabi Musa A.S,,..



cer baca bawah ni..



Dari blog:NikNasri.Com



Kalangan sahabat Rasulullah s.a.w. ramai yang menyatakan Ibn Sayyad yang ditemui nabi itu ialah Dajjal besar. Antara mereka ialah Umar Ibn al-Khattab, Abdullah Ibn Umar, Ibn Mas'ud dan lain-lain.

Jika benar Saf Ibn Sayyad itu Dajjal agung yang bakal muncul pada akhir zaman atau sebelum kiamat, maka kemungkinan ia juga jin kerana Ibn Sayyad dilahirkan pada zaman awal Islam dan akan muncul pada akhir zaman. Umur sepanjang itu biasa wujud pada makhluk jin, tidak pada manusia.

1) Dalam Kitab ‘al-I’tisam’ ketika dihuraikan hadis Jabir bahawa Ibn Sayyad itulah Dajjal. (Ibn Sayyad ialah seorang kanak-kanak lelaki Yahudi yang mempunyai ciri-ciri Dajjal, menjawab balik jawapan Nabi dengan biadab. Hadis berkenaan dengannya sangat terkenal dan boleh dibaca dlm kitab-kitab Hadis)



2) Hadis Fatimah binti Qais tentang kisah Tamim ad-Dari yang dikeluarkan oleh Muslim bahawa Dajjal itu telah muncul semenjak zaman Nabi SAW lagi. Ia ditahan di satu pulau.



3) Hadis an-Nawwas yang diriwayatkan oleh Muslim bahawa Dajjal itu keluar ketika orang Islam membuka Qonstantinopel (bermulanya zaman bulan dan bintang menjadi lambang agama Islam).



4) Sebab keluarnya ialah kerana ia marah terhadap satu perkara. Ini di sebut di dalam hadis Ibn Omar dari Hafsah yang driwayatkan oleh Muslim.



5) Keluarnya dari Timur. Dalam satu riwayat yang dikeluarkan oleh Ahmad, al-Hakim dari hadis Abu Bakar ia keluar dari Khurasan. Dalam riwayat lain oleh Muslim ia keluar dari Isfahan.



6) Sifatnya ialah bermata satu dll



7) Ia mendakwa pada awalnya iman, baik, kemudian nabi, dan kemudian Tuhan. Ini di sebut dalam riwayat yang dikeluarkan oleh atTabrani dari Sulaiman bin Shihab.



8) Ia binasa selepas munculnya di bumi dan memasuki semua tempat melainkan Mekah dan Madinah. Ia menuju Bait al-Maqdis. Nabi Isa turun lalu membunuhnya.



9) Abu Nuaim mengeluarkan ketika menerangkan tentang Hassan bin Atiyyah, katanya: Tidak terlepas dari fitnah Dajjal melainkan 12, 000 lelaki dan 7 ribu wanita. Wallahua’lam. (Ibn Hajar al-Asqalani j 13 ms131)



Kesimpulan dari hadis tentang Dajjal:



Dajjal ialah seorang Yahudi

Disebut juga sebagai al-Masih ad-Dajjal

Dajjal hanya bermata satu kerana matanya yang sebelah kanan buta

Ramai pengikutnya Yahudi

Dajjal akan menguasai dunia untuk satu tempoh masa dengan izin Allah dan mendakwa dirinya Tuhan

Bakat ilusi(NASA-->BULAN--->HOLLYWOOD) dan tipudayanya(DEMOKRASI--->SISTEM KEWANGAN-->PBB) tersangat hebat yang tidak pernah disaksikan sebelumnya..SIAPAKAH DISEBALIK SEMUA INI???..ROTHSCHILD JERR YANG BOLEH BUAT SEMUA NI..



Akhirnya dia akan dibunuh di sebuah kampung bernama Bab al-Lud di Bait al-Maqdis



Kepercayaan orang Yahudi tentang personaliti yang disebut-sebut akan muncul di akhir zaman:



Kedatangan Nabi atau Raja Bani Israel di akhir zaman yang dikenali Al-Masih

Al-Masih ini didakwa akan mewujudkan Kerajaan Tuhan di dunia atau ‘Kingdom of God on Earth’ dan membinasakan semua agama lain selain Kabbala.



Penduduk kerajaan Tuhan di Dunia adalah semata-mata bangsa Yahudi yang mengikut agama Judaisme. Kebanyakan anggota Illuminati yang merupakan golongan pemodal elit antarabangsa adalah orang Yahudi yang beraliran mistik Kabbala dan bertuhankan Lucifer.



Simbol mewakili Lucifer ialah mata satu yang bermaksud ‘Tuhan Lucifer’ melihat semuanya. Freemasson (kuda tunggangan Illuminati) juga menggunakan simbol mata satu ini. Aliran Yahudi Kabbala mendapat publisiti meluas di media antarabangsa sejak akhir-akhir ini berikutan penganutan bintang terkemuka penuh kontroversi AS, Madonna yang menjadi pengikut setia dan menyebarkan dakyahnya Fremason.



Terdapat satu aliran mistikal di kalangan umat Yahudi yang percaya kepada kemunculan Tuhan Lucifer yang bermata Satu. Mempunyai tipu ilusi yang tiada tolok banding nya.

0 comments:

Post a Comment