Pages

Wednesday, August 17, 2011

Penjajah Tanah Melayu..tuan tanah baru..

Perjalanan negara kita ini memang menarik. Sejak tahun 1500an kita dijajah oleh Jesuit (Portugis), Knight Templar (Belanda dan British), Freemason pula datang kesini pada tahun 1900an sebagai mubaligh dan badan kebajikan.



Pada ketika itu, Tanah Melayu diuruskan oleh dua kuasa illuminati iaitu Knight Templar dan Freemason dengan agenda masing-masing. Knight Templar hanya mengambil segala hasil bumi kita dan Freemason pula memasukkan jarumnya melalui badan-badan kebajikan seperti W.I.



Pada hakikat sebenarnya Freemason mengkaji dan mengubah-suai fahaman dan budaya orang melayu mengikut agenda mereka. Hiburan yang melampau, pergaulan bebas..akibatnya masaalah sosial...



...masa yang sesuai untuk mencipta satu peperangan..



Pada tahun 1940an, Bohemian Groove mengalih perhatian dengan mencipta perang menentang Nazi dan Jepun. Mungkin akibat perang dunia ke II mesti dihentikan segera, komunis pula dimasukkan bagi memadamkan segala kerja-kerja kotor Knight Templar di Tanah Melayu ini.







28 Disember 1953 Tunku dan Tun Tan Cheng Lock ketika menghadiri Rundingan Baling bersama pemimpin MCP.









20 Februari 1956

Rombongan Kemerdekaan berehat seketika di rumah Tan Cheng Lock di Klebang, Melaka dalam perjalanan dari Batu Berendam ke Padang Bandar Hilir, Melaka















17 Ogos 1956 Majlis makan malam diadakan oleh Tan Cheng Lock dan ahli-ahli suruhanjaya Reid di no. 111 Heeren Street Melaka.









Perang menentang komunis tamat pada tahun 1989, Knight Templar menyerahkan Tanah Melayu ini kepada Freemason dan Rothschild mengurusnya..ini tuan tanah kita yang baru..dan Malaysia terus maju dari apa yang disangka..



Rothschild menguruskan sistem politik, kewangan dan ekonomi negara, Freemason menguruskan perundangan, sosial dan budaya masyarakat Malaysia.



Kononnya Mahathir hebattt...pppiiirraaahhh....









Orang bijak yang terdesak..bercampur gaul dengan golongan katak..







Tahun 1950an. Zaman menuntut kemerdekaan. Onn bin Jaafar yang hidung tinggi dan berwenang-wenang semakin tak laku di dalam UMNO terpaksa meletakkan jawatan dan petikan dari ucapan terakhir Dato Onn Jaafar sebagai YDP UMNO 1951..



"Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini; langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri.



...saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat2 yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini.



Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan2 dan tanggungan saya itu..."



Untuk memenuhi keperluan penjajah yang hendak mengadakan sandiwara pemilihan, Onn bin Jaafar yang digalakkan oleh McDonald dan Henry Gurney telah bersekongkol dengan orang-orang Jawatankuasa Perhubungan Kaum dan bersiap sedia membentuk satu parti yang baru.



Setelah melakukan serentetan kegiatan pujuk memujuk, mereka telah membentuk Parti Kemerdekaan Malaya pada 16 September tahun 1951. Kuncu-kuncunya termasuk Tan Cheng Lock. E.E.C. Thuraisingam, P.P. Narayanan serta Hussein Onn dan juga J. Brazier penasihat kesatuan sekerja yang dikirim oleh imperialis British untuk mensabotaj gerakan buruh di negara kita.



Onn bin Jaafar berkata “Menubuhkan Parti Kemerdekaan Malaya telah mencerminkan kepercayaannya kepada janji Inggeris tentang kemerdekaan Malaya”








..Siapa pula arkitek kemerdekaan negara kita?



KNIGHT of THE BRITISH EMPIRE Sir Tan Cheng Lok?..



" Tan Cheng Lock was a successful businessman in the Malayan rubber, tapioca and gambier industries. He died in 16 December 1960 at the age of 77."







Dimanakah 'base'nya semasa berada dalam buangan? Dan rakyat manakah yang membantunya semasa melancarkan 'people revolt' tersebut. Ideologinya masih ada...



27 April 1910 Tan Cheng Lock telah menubuhkan syarikat The United Malacca Rubber Estates. syarikat telah berkembang sehingga kini. Bekas kakitangan Bank Negara Malaysia adalah diantara ahli lembaga pengarah di syarikat ini.









Diantara pemegang saham utama didalam United Malacca Berhad...sajerr nak letak logo..baru konspirasi skitt..













Oleh itu sebenarnya siapakah (antara agen-agen British) yang terlibat merancang NEGARA PERKAUMAN dengan British sejak dari awal?



Siapakah yang menentang asimilasi kaum Malayanisation? Apakah agenda mereka apabila menentang asimilasi tersebut sebenarnya? Sudah tercapaikah maksud mereka hari ini? Atau hanya bermuka-muka? Atau tunggu masa?



1934: Tan Cheng Lok opposed at the Legislative Council the policy of Malayanisation

which aimed to assimilate the non-Malays.



Hingga kehari ini, walaupun terbukti bahawa parti MCA dipimpin parti yang tidak berakhlak dan tidak bermoral langsung tetapi umPORNo tidak dapat berbuat apa-apa untuk menukar pemimpinnya....MCA memang parti sekular...eehh, M.Nasir pernah buat konsert kat dewan MCA..pandai diorang mengaburi mata setiap orang melayu..



Diantara watak-watak utama yang menjalankan agenda NWO ialah Dato Onn Jaafar dan Tan Cheng Lock sehingga dianugerahkan "Kemerdekaan".



Dua-dua dapat pangkat "Sir" dari Queen British.



Antara aktivis progresif paling ikhlas dalam sejarah ialah Pak Sako,masuk keluar penjara kerana menentang penjajah. Di bawah kerajaan UMNO beliau hanya dikenali sebagai sastrawan dan bukan seorang pejuang kemerdekaan tulen. Pak Sako memimpin PUTERA, pernah menggugat kuasa British di Malaya.



Menggabung aktivis kiri Melayu, menyemarak tuntutan merdeka secara perlembagaan. Bersama Dr. Burhanuddin al-Helmy beliau menjelajah seluruh negara berkempen membakar semangat rakyat menuntut merdeka.







Dan tahun bila pula Pak Sako meninggalkan Malayan Civil Service dalam perkhidmatan British dan atas alasan apa?



Pak Sako bosan dengan kerja sebagai pentadbir British dan mendapati hidup sebagai pentadbir British penuh dengan kepura-puraan, pilih kasih dan tidak mempertahankan kepentingan orang-orang Melayu yang dikatakan hendak diberikan perlindungan oleh pihak British. Dalam tahun 1934 Pak Sako meletakkan jawatan beliau dengan Perkhidmatan Pentadbiran Tanah Melayu dan menjelajah Semenanjung Tanah Melayu. Pak Sako kemudiannya menumpukan usaha kepada penulisan, politik nasionalis. Pak Sako dipenjarakan sebanyak dua kali (1948 -1953) dan (1965-1966).



Jangan lupa nama Malaysia (Emerson R, a study in direct and indirect rule) mula wujud semenjak 1937 lagi. Hampir 40 tahun mereka mengubah-suai adat dan budaya berfikir orang Melayu, mereka melaksana rancangan pada tahun 1960an.







Jadi bukan Tunku Abdul Rahman yang mencipta nama Malaysia. Jika begitu tertipulah kita gamaknya. Dan sudah tentunya juga mereka inilah yang telah mencatur dan mengatur (indirectrule) siapa yang patut memerintah dan generasi yang bagaimana patutdilahirkan oleh negara Malaysia itu kelak. Apa pula cerita Bangsa Malaysia?



Ini Realiti:



Sedikit mengenai 'agenda mereka' untuk semua orang Malaysia yang membaca blog ini:



1. De-Islamising the Islamic belief through the avenue of mysticsm (belief system i.e Hikayat Hang Tuah, Hikayat Melayu closely supervised by the Freemason Orientalist)



• 2. To destroy the 'Holy Book' without burning it through the theory of evolution (i.e si Darwin bapak beruk. Penyakit ini melahirkan golongan Atheist)



• 3. They (tidak kira apa bangsa keturunan sekalipun) who submit their soul to the 'MASTER' to do all the above will be given the power:

• a. to induce spiritual blindness

• b. to convince

• c. to convert

• d. to corrupt



Divide,conquer and destroy the 'tauhid' faith and religion is their agenda since the beginning of civilisation. Secret society @ The Elite ini ahlinya tidak ramai tetapi very powerful and influential political (maybe royal) figure yang dulunya berkhidmat untuk British empire. Sekarang pula mungkin dibawah naungan Amerika sekutu kuat England.



Walaupun pada surfacenya mereka nampak bercakaran tapi secara sulitnya mereka ada agenda yang sama. Mengkucar-kacirkan masyarakat sehingga keadaan menjadi keliru tidak keruan.



Apabila masyarakat mula bosan dan beralih kepada hidangan ringan seperti hiburan maka disitulah jarum dan racun mereka dijalankan.



Jika tidak percaya, apakah dua berita yang paling menyemak dan mendapat tempat paling utama di Malaya hari ini? Politik dan Hiburan...Do they really care about you? No, they don't (because that is part of the Master plan). Apakah elemen utama dalam perancangan mereka? Lalai dan melalaikan...

0 comments:

Post a Comment