Pages

Sunday, April 3, 2011

Selamat hari Guru..dimana akhlakmu?

Aduhh risau nyerr aku tengok perangai cikgu-cikgu sekarang ni..aku ingat ...perangai cikgu shida dari parit tu da cukup pelik tapi rupa nyerr..ramai lagi cikgu-cikgu yang suka bergelek..

Kalau ikut kata kawan aku yang dah 20 tahun lebih jadi cikgu..cikgu-cikgu sekarang ramai yang da rosak akhlak..disebabkan hutang yang bertimbun-timbun..

tak tahu la aku betul ke tidak kata kawan aku tu.. ..

Pada cikgu-cikgu sekarang ni, buat benda-benda pelik cam ni tak salah..ini hanya luahan kreativiti guru..hasil dari bimbingan Kementerian Pelaharan Malaysia..

Kalau la cikgu-cikgu pun perangai macam orang rosak akhlak, maka akan penuh la nanti sekolah mengandung tajaan ali rooster di Melaka..

Toloong laa cikgu-cikgu sekalian, jauhi lah mana-mana perangai yang macam da rosak akhlak..jangan sampai percentage anak-anak murid pun dah hilang hormat kat guru semakin naikk....

Cubalah contohi guru-guru zaman dulu..cukup menjaga akhlak nya dan sentiasa di hormati..






0 comments:

Post a Comment