Pages

Friday, April 1, 2011

Karya Abang Hisham

Aku memang layan dengan karya-karya Abang Hisham.

Filem yang dihasilkan nya pada tahun 1998 pun aku layan tengok 2 3 kali.

Rasa nyer jalan cerita nyerr biasa jerr tetapi aku dapatkan rasa kejujurannya dalam berkarya.

Abang Hisham kerap melontarkan suara-suara hati anak-anak muda.

Dia menyuarakan apa yang diinginkan oleh anak-anak muda yang sedang menghadapi kehidupan dikota.

Cabaran yang dilalui oleh anak-anak muda ini untuk terus kekal bersaing bersama bangsa-bangsa lain.

Mungkin kata-katanya dan tulisan nya agak lucah tetapi itu lah cara anak muda yang berani bersuara demi menegakkan fakta. Bukan nya tong kosong.

Melontarkan idea dalam cara mereka. Aku sokong!





Adegan paling tak ranjang

Oleh: Hishamuddin Rais


Aku tak tahu apa yang harus aku buat. Aku nak menangis tetapi aku rasa bersalah. Kalau aku ketawa aku juga akan merasa bersalah. Aku merasa bersalah kerana aku adalah salah seorang yang telah djemput untuk menonton tayangan perdana pembukaan sedunia, filem Tiga Mat Boroi. Aku merasa bersalah kerana orang lain tidak dijemput.

Walau apa pun aku mesti berkata benar bahawa aku merasa begitu bangga sekali apabila seorang pengarang akhbar The Star menelefon dan menjemput aku untuk datang menonton. Menggeletek anak tekak, tak sabar-sabar nak menonton Tiga Mat Boroi. Cepat-cepat aku seterika baju dan seluar.


Baca lagi...

0 comments:

Post a Comment