Pages

Saturday, July 9, 2011

Perhimpunan Bersih 2.0 Berjaya!

09 Julai 2011. Aku turun berhimpun di Perhimpunan Bersih 2.0. Itu pun setelah aku puas berpusing-pusing mencari jalan masuk.

Plan nak masuk ke Dataran Merdeka tapi laluan ditutup di depan Balai Polis Jalan Travers. Lencongan masuk ke parlimen. Road block pertama dari PDRM..so far so good.

Laluan masuk ke Lake Garden dan Bukit Tunku juga ditutup, aku jalan terus hingga laluan menuju PWTC, pun ditutup.

Tak putus asa aku terus memandu hingga ke Jalan ChanSow Lin disebabkan semua jalan keluar dari Jalan Tun Razak ditutup. Aku letak kereta di Jalan 2 depan showroom Volvo. Kena recce line dulu.

Setelah melihat semua ok, aku masuk semula ke kereta untuk membuat pusingan U.. kembali semula ke Jalan Tun Razak menuju Ampang. Aku masuk balik Jalan 2 disebelah kedai 99Speedmart menuju ke flat PPR Jalan Lapangan Terbang Lama.

Dari situ aku keluar ke Jalan Loke Yew menuju Jalan Maharajalela. Aku letak kereta didepan kedai 4D dan berjalan kaki menuju ke tempat orang berhimpun berhampiran bulatan Merdeka..

Ramai nyerr orang sambil menjerit REFORMASI!!!...best, macam dulu-dulu pulak..heheheee...tengok la..

Mencari jalan masuk..Jalan Bangsar..lengang..


Trak-trak FRU diletakkan ditepi jalan Jalan Sultan Sulaiman.


Anggota-anggota FRU bersiap sedia untuk menjalankan tugas.


Anggota-anggota FRU di Jalan Sultan Sulaiman.


Mat Saleh botak ni sibuk mengambil gambar anggota-anggota UTK yang sedang berdiri disebelah kereta Honda Civic.


Selepas puas menjerit-jerit menyuruh orang ramai bersurai, anggota-anggota UTK pun berambus.


Peserta perhimpunan BERSIH 2.0 disekitar Bulatan Merdeka berhampiran rumah berhala Kuan Yin.


Si apek ni selamba jerr melaporkan dari tempat kejadian ke boss nyerr..


Human Shield oleh Polis Raja Di Malaysia mempertahankan Jalan Stadium menuju ke Stadium Merdeka.


Tiga orang didalam teksi ni dipercayai SB sedang sibuk mengambil gambar setiap orang yang berjalan pulang setelah jam hampir ke pukul 4 pm.


May Justice Prevail!



PERHIMPUNAN BERSIH 2.0




Pinjam video dari Berita Hairan..hahahaa

0 comments:

Post a Comment