Pages

Saturday, April 27, 2013

Dajal; Yakjuj Makjuj dan Umno

Mari kita kaji sedikit ttg Yakjuj & Makjuj di dalam Al-Quran. Jadi karakter utama yg kita jumpa ada lah Iskandar Zulkarnain. Siapakah sebenarnya Iskandar Zulkarnain ini? Ia adalah seorang raja yg beriman dgn Allah dan mempunyai kerajaan yg kuat. Sekali pandang, ramai yg mengandaikan Iskandar Zulkarnain ini adalah Alexander the Great, raja Macedonia yg tidak beriman itu.

Jawapan sebenarnya adalah Darius the Great, raja Parsi yg hidup pada zaman nabi Ibrahim, dan telah pun berjumpa dgn Nabi Ibrahim dan membuat tawaf di Makkah bersama2. Oleh itu Parsi adalah Iran pada zaman moden ini. Oleh itu jika dikaji kedudukan geografi yang berkemungkinan besar didiami oleh Yakjuj dan Makjuj adalah wilayah Khazar yg berada di Utara Georgia dan Chechnya, ataupun Selatan Rusia pada zaman moden ini. Jika kita membuka peta negeri tersebut, sememangnya terdapat satu banjaran gunung yg memisahkan mereka dgn Khazaria.

Saya yakin ramai belum pernah mendengar ttg kerajaan Khazar ini. Sebenarnya maklumat ini sengaja di sembunyikan dari pengetahuan ramai oleh sebab2 yg akan kita ketahui kelak.

Saya berpendapat bahawa Yakjuj dan Makjuj adalah Bani Adam ataupun manusia biasa. Akan tetapi mereka memang suka membuat kerosakan di muka bumi oleh kerana peradaban mereka yg agak barbaric.

Akan tetapi kewujudan kerajaan Khazaria ini telah mengubah / mencipta sejarah dunia. Bayangkan sebuah Kerajaan Khazaria yg setelah sekian lama mengamal Paganism, apabila mendapati mereka terhimpit di antara 2 kuasa besar iaitu Khalifah Abbasiyah dan Kerajaan Kristian Byzantium tiba2 memilih untuk memeluk agama Yahudi pada kurun ke 8 Masehi. Satu siri peperangan yg amat dahsyat telah berlaku selama hampir 100 tahun degan kerajaan Bani Abbasiyah. Khazaria juga telah berjaya menyusup kedalam monarki Byzantium melalui perkahwinan dan pakatan ketenteraan juga dimeterai dengan kerajaan Kristian tersebut. (Pakatan pseudo Yahudi dan Kristian menentang Islam). Maka berlarutlah peperangan sehingga Konstantinople di tawan kerajaan Islam Uthmaniyyah dan kerajaan Khazar di kalahkan oleh kuasa Rusia.

Sejarah dunia mungkin akan berlainan pada masa kini andainya kerajaan Khazar ini tidak wujud. Mereka telah berjaya mengekang kemaraan tertera Islam daripada memasuki Eropah Timur dalam gerakan Pincer gergasi, satu dari arah Sepanyol kerajaan Granada dan satu dari arah Eropah Timur oleh Bani Abbasiyah. Jika gerakan ini berjaya seluruh Eropah mungkin jatuh ke tangan Muslim.

Jadi persoalan kita di mana orang2 Khazar ini pada masa kini?

Jawapannya, kita harus kaji geneologi Yahudi2 Zionis yg kini berada di Israel. Majoriti mereka adalah terdiri daripada Yahudi Ashkenzi yg berasal dari Eropah Timur. This is a fact! Satu lagi geneologi yg harus dikaji adalah seluruh monarki Eropah, memang and darah Ashkhenzi Yahudi. Tahukah anda perkataan British (Brit ish) asalnya daripda Yiddish yang bermaksud Yahudi. Yiddish adalah bahasa Hebrew yg disesuaikan utk bangsa Khazar.

tahukah anda George Bush Senior seorang Freemason 44th Degree gelaran yg dipakai di dalam aktiviti occult nya adalah Magog (Makjuj).

Oleh itu persoalan kita harus ajukan, kenapa bangsa Khazar yg memeluk agama Yahudi dan tiada sebarang pertalian darah dengan 12 puak Yahudi yg asal melalui gerakan Zionis mereka boleh menuntut Tanah Suci di sekitar Baitul Maqdis seolah2 ia adalah hak keturunan mereka?

Perumpamaan kita boleh di sini, bayangkan orang Muslim di Tanah besar China yg agak ramai juga bilangan mereka menuntut hak ke atas Tanah Suci Makkah dan Madinah sebagai hak warisan mereka? tentunya mustahil, akan tetapi itulah hakitatnya di Baitul Maqdis, fikirkanlah bersama. Tajuk ini terlalu panjang dan lebar utk dikupas.

Pendek kata Yakjuj dan Makjuj sudah pun keluar daripada benteng nya, memeluk agama Yahudi, bersekongkol dengan Kristian menentang Islam, menyusup ke dalam monarki Eropah, lahirnya gerakan Knights Templars, menukar nama kepada Freemason dan kini menguasai dan menggagahi seluruh aspek kehidupan melalui New World Order mereka, dan sudah pun bertapak di Baitul Maqdis dan sedang berkumpul dan berhijrah ramai ke Israel. Air Tasik Thabariyyah (Sea of Galilee) semakin berkurangan untuk menampung penduduk yang sentiasa meningkat. (Sukatan air laut ini adalah petanda utama bagi kehadiran Yakjuj Makjuj melalui Hadith2 Nabi).

kaji balik siapa Illuminati...dari mana asal usul mereka...

The Iron Gates dah lama kena roboh....siapa kata? Rasulullah sendiri...Baginda yang terjaga dari tidur dalam keadaan ketakutan dan berkata bahawa terdapat lubang pada Iron Gates dzulqarnain, dan memberi amaran kepada bangsa Arab akan bahaya yang mendatang....

Nak lagi bukti nyata? Di dalam Al-Quran sendiri dah disebut dalam surah al-anbiya' ayat 95-96

وَحَرٰمٌ عَلىٰ قَريَةٍ أَهلَكنٰها أَنَّهُم لا يَرجِعونَ ﴿<٩٥﴾

(95) Dan diharamkan kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali

حَتّىٰ إِذا فُتِحَت يَأجوجُ وَمَأجوجُ وَهُم مِن كُلِّ حَدَبٍ يَنسِلونَ ﴿٩٦﴾

(96) Sehingga apabila terbuka tembok yang menyekat Yakjuj dan Makjuj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi.

Di sini apa pra-syarat bagi penduduk yg diharamkan kembali kepada sebuah negeri yg pernah dibinasakan (Orang Yahudi dan Jerusalem) Jawapannya: ayat 96 sehingga dibukakan Yakjuj dan Makjuj

Maafkan saya, bukankah sekarang ini yang berada di Jerusalem orang Zionis Yahudi???

Yakjuj Makjuj is the NEW WORLD ORDER...saksikan video terbaru Wake Up Project: Phase 3 yg akan merungkaikan satu persatu akan hakikat ini;


"Dan mustahil bagi kaum sesebuah negeri yang telah Kami binasakan (kaum dahulu), bahawa mereka tidak akan berulang.

Apabila dimunculkan Yakjuj dan Makjuj, maka mereka dilahirkan dari tiap-tiap benjolan."

Bagi sesiapa yg pernah belajar bahasa Arab, pemahaman untuk ayat2 di atas is very simple and crystal clear, tidak perlu kepada penakwilan yang mungkin memberi makna yang kurang tepat....Bahasa Arab adalah satu bahasa yang amat halus.

"Waharamun" - dilarang, diharam. ditegah "Ala Qaryatin" - sebuah bandar/kampung/penempatan (disebut tanpa makrifah alif dan lam "al" - iaitu nakirah) maka ia adalah sebuah bandar yang SPESIFIK "La yarji'un" - kata asal "raja'a", membawa maksud kembali/pulang "Hatta" - makna lebih tepat adalah SEHINGGA satu perkataan yang bersyarat kepada sesuatu "Futihat" - perkataan asal "fataha" maksud BUKA...

Dengan pemahaman yang lebih jelas seperti demikian, maka harus kita tanya siapa yang ditegah/dilarang untuk kembali kepada sebuah bandar yang spesifik (cannot be any bandar) yang pernah dimusnahkan???

Jawapannya juga didalam Al-Quran yang banyak mengisahkan tentang Bani Israil....yang mana selepas zaman Nabi Sulaiman alaihi salam, mereka melakukan kerosakan, maka Allah mengirim makhluknya yang bernama Nebucahdnezzar II, Raja Babylon yang menghancurkan kota Jerusalem, dan semua Bani Israil ditangkap dan dijadikan hamba dan dibawa ke Babylon....

Pulang/kembali yg dimaksudkan di ayat ini adalah bermaksud Bani Israil akan pulang membentuk kerajaan buat kali kedua....nah, siapakah gerangan nya yang kini berada di Baitul Maqdis dan menguasai Jerusalem? Siapa lagi kalau bukan Yahudi?

Jadi ayat seterusnya harus membuka minda kita tentang pra-syarat atas kepulangan mereka itu:

Mereka tidak akan dapat pulang sehingga terbukanya tembok Ya'juj Ma'juj! Itu pra syarat nya....Bila disabitkan DIBUKA dengan Ya'juj Ma'juj, tidak lain dan tidak bukan adalah robohnya benteng Dzulqarnain.

Jadi tugas kita adalah untuk mengenal siapa sebenar Ya'juj Ma'juj ini.....Mereka adalah manusia biasa (bani Adam) daripada keturunan Yafeth bin Nuh alaihi salam....setelah berlakunya banjir besar, anak2 Nabi Nuh berpecah kepada Yafeth, Hem dan Shem. Kebetulan Yafeth menuju ke arah utara di negeri sejuk dan banyak pergunungan....Jadi nak dipendekkan cerita, suku2 Yafeth bin Nuh ni adalah predecessors kepada seluruh penduduk Eropah....Anglo Saxons, Goths, Visigoths, Ostrogoths, Huns, Khazars etc. Sebelum puak2 ini muncul, asal mereka adalah daripada puak Scythia yang ada direct relation (berasal) dengan Yafeth bin Nuh.

Topik amat besar untuk dibincangkan dalam satu posting; tapi saya nak tinggal dengan satu persoalan......Sea of Galilee/Tasik Tabariyyah yang banyak disebut sebagai tanda dekatnya Al-Masikh Dajjal dan kewujudan Ya'juj Ma'juj....Ini adalah fakta terkini, air tasik itu sudah berada di bawah paras kritikal dan tidak mungkin akan pulih kembali! Kerana apa? Israel mengepam air tasik sebagai sumber air minuman utama bagi negara haram itu....saya bagi hint: Air minum; bukan didalam hadith ada menyebut tentang Ya'juj Ma'juj minum air tasik Tabariyyah sampai kering??? Siapa sebenar Yahudi di Israel kini?

JAWAPAN: 80-90% Yahudi Zionis di Israel adalah keturunan Ashkenazi daripada Eropah timur yang berasal daripada puak Khazar yang pernah menduduki kawasan di Selatan Rusia , di utara Pergunungan Caucasus (Utara Georgia)....Khazars adalah salah satu daripada keturunan Ya'juj Ma'juj! Hanya baki 10% adalah Bani Israel yang sebenar yang rata berkulit gelap spt puak Sephardic....Khazar/Ashkhenazi adalah Yahudi celup, yang berasal daripada puak tidak berperadaban (barbaric) dan menganut paganism dan shamanism, pada kurun 7 masehi, dengan semena2nya raja Khazars ini menganut agama Yahudi.....

Tradisi pemikiran yang mengatakan benteng Dzulqarnain masih berdiri harus dikaji semula dan didebat berdasarkan fakta2 yang baru kita mula nak kenal. Bahaya nya kita tidak akan mampu mengenal PENIPUAN demi PENIPUAN di dalam zaman fitnah ini....kerana itulah kerja Dajjal - MENIPU...

Wallahu A'lam....

Sumber: Halaqah.net

0 comments:

Post a Comment