Pages

Wednesday, April 16, 2014

Teori Kewujudan Dajal

Hanya sebuah teori berasaskan gabungan fakta...

Dajal adalah diantara makhluk yang ditangguhkan tempoh kematiannya. Dilahirkan dari kalangan kaum Bani Israel, seorang yang sangat berilmu (ahli filosofi dan pencipta), kaya raya dan dermawan. Dia menjalani kehidupan di dunia ini dengan dua watak yg berbeza...

Sikap dajal seperti seorang yang amat warak, berjaya dalam kehidupan dunia, baik tingkah laku, berbudi pekerti yang tinggi dan bijak berkata-kata.. namun semua itu hanya topeng semata-mata dgn tujuan mengkhianati dan memesongkan agama Islam yang diwahyukan kepada Nabi Ibrahim A.S.

i) Di Zaman Nabi Musa A.S.
Kewujudan Dajal telah dinyatakan didalam Al-Quran. Dia menggunakan nama Samiri di zaman Nabi Musa A.S. Keengakarannya telah menyebabkan dia dihalau pergi oleh Nabi Musa A.S kerana telah menyesatkan pengikut-pengikut Nabi Musa A.S dan Nabi Harun A.S.


Samiri yang ingkar telah mencipta lembu emas ajaib untuk memesongkan agama Nabi Ibrahim A.S menjadi agama Hindu.


ii) Di Zaman Nabi Isa A.S.
Dajal tidak muncul dihadapan Nabi Isa A.S kerana ditakuti Allah Taala akan membongkarkan identitinya. Namun dia muncul menggunakan nama Saul dari Tarsus@Paul sejurus Nabi Isa A.S diangkat oleh Allah Taala.


Fantasi 'Perjalanan ke Damsyik' telah memesongkan agama Nabi Ibrahim A.S tersesat menjadi Kristian (Salib)


Dajal telah dipenjarakan oleh Allah Taala untuk satu tempoh di sebuah pulau beriklim sejuk di lautan Atlantik ketika dalam perjalanan menyebar agama barunya.
Allah Taala memenjarakan dia bagi mengelakkan Al-Quran yang bakal diwahyukan kepada Baginda Rasulullah S.A.W dipesongkan seperti apa yg terjadi pada kitab-kitab terdahulu (Taurat, Zabur dan injil). Ini bertepatan dengan janji Allah Taala di dalam Al-Quran bahawasanya Allah yang menjaga agama Islam.

Mungkin kah dia dipenjarakan disini?..




Dajal dipenjara sehingga Al-Quran lengkap menjadi sebuah kitab yg sempurna dan dihafal oleh orang-orang mukmin(di zaman Khalifah Uthman).


Waspada tipu daya dajal yang merosakkan Akidah.


iii) Di Zaman Selepas kewafatan Baginda Rasulullah S.A.W.
Dajal tidak muncul di khalayak awam selepas kewafatan Baginda Rasulullah S.A.W akibat daripada gerakan membasmi golongan murtad oleh Sayyidina Abu Bakar R.A.
Dia juga tidak melakukan sebarang tindakkan akibat kebengisan dan ketegasan Sayyidina Umar Al-Khattab menjadi Khalifah. Diketika itu bilangan para sahabat Rasulullah S.A.W masih ramai.

Islam menuju puncak kekuasaan.


Hanya selepas kematian Sayyidina Umar Al-Khattab R.A ...dajal muncul kembali dengan menggunakan nama Abdullah ibn Saba@Ibn Al Sauda. Dengan kekayaan, tipu dayanya yang licik dan ilmu yang hebat, dia mencipta agama Syiah untuk menyesatkan umat Islam akhir zaman.
Dia adalah perancang dan pembiaya utama dalam operasi pembunuhan empat Khalifah sahabat Rasulullah S.A.W.

Kita diwajibkan berhati-hati dengan fitnah dan tipu daya dajal yang sangat licik. Diatas alasan itu, kita digalakkan memperbanyakkan selawat keatas Baginda Rasulullah S.A.W dan solat-solat sunat bagi melindungi diri dari tipu daya.

Usahlah kita membuang masa mencari siapa dan dimanakah Dajal kerana hanya Nabi Isa A.S yg diturunkan kembali oleh Allah Taala untuk membunuh dajal kerana hanya Nabi Isa A.S sahaja yang mengenali rupa dan wajah Dajal al-Masih.

Namun mungkin kah???


Pencipta Sistem Kewangan Dunia dan Pembiaya utama perjuangan Islam Liberal


Wallahu’alam bissawab.

0 comments:

Post a Comment