Pages

Tuesday, April 15, 2014

PESAWAT YANG HILANG

1.PENGENALAN

MEMAHAMI SUASANA KEJADIAN DAN BERMULANYA TEORI KONSPIRASI.

Inilah dia figura yang cukup penting mendidik rakyat Malaysia serba sedikit disebalik tragedi dan insiden MH370 melalui temuramah di Berita Astro Awani Berita Buletin Tv3, NTV7.


Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain, bekas ketua juruterbang Serantau MAS (Malaysia Airlines).

Biodata Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain:

Bekas ketua juruterbang Serantau MAS Malaysia Airlines
Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain berpengalamaman lebih 30 tahun
Isteri Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain adalah Ketua Pramugari MAS Malaysia Airline
Bapa Mertua Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain adalah bekas Ketua Jurutera Malaysia Airlines MAS

Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain pernah bawa pasukan gergasi seperti Manchester United, Real Madrid serta tokoh politik dunia iaitu bekas Presiden Amerika Syarikat Bill Clinton

Antara Intipati Pendedahan Datuk Kapten Nik Huzlan Mengenai Tragedi MH-370, Mustahil sebenarnya untuk sebuah kapal terbang seperti MH-370 terputus isyarat atau komunikasi kerana setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang berkualiti.

Selaian daripada itu, agak mustahil juga untuk kita semua mengatakan pesawat MH-370 mengalami total ‘electrical shutdown’ dan sekiranya berlaku sekalipun, pesawat ada masa yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan sahaja itu, setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana tenaga untuk pesawat.

MAS adalah syarikat penerbangan terbaik dari segi ‘maintainance’ kerana menurut kapten, Amerika Syarikat juga meminta MAS bantu dari segi ini.

Kualiti juruterbang MAS juga adalah yang terbaik, bahkan menurut Kapten, juruterbang MAS sering “diculik” oleh syarikat penerbangan lain. 



Seorang juruterbang itu akan buat SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.

Setiap pesawat boleh terkena petir,itu biasa. Namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut bentuk pesawat dan keluar ke belakang.

Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain sempat menemplak laporan berita luar negara yang membuat berita yang cukup “nonsense & dongeng” apabila mengatakan pesawat MH-370 MAS Malaysia Airlines telah pergi ke Rusia sedangkan untuk ke sana MH-370 perlu melepasi Banjaran Himalaya termasuk pancaran radar dari Turki, Uzbekistan, Turkmenistan

Radar-radar di negara Thailand, India, Myanmar (mungkin) dan negara-negara ‘tan’ di belakang, amat serius dan akan mengambil tindakan jika berlaku sebarang aircraft yang tidak dikenali di dalam airspace mereka. Negara seperti ini, sangat berbahaya jikalau dapat mengesan pesawat yang menceroboh kedaulatan negara mereka. Kecanggihan peralatan ketenteraan mengawasi ruang udara negara mereka tidak boleh dipermainkan. Begitu juga radar negara India “sangat-sangat berbahaya”.

Jangan tidak tahu, negara seperti di Singapura radar sangat hebat mereka mampu mengesan sehingga ke Kota Kinabalu.Hanya pilot sahaja yang boleh mematikan transponder atau mesej dalam mode tertentu.Dan hanya orang yang berpengalaman mengenai koordinat dan tahu susur jalur setiap jalan di udara.


Cara plane MH-370 buat turning back seperti profesional kerana masa tepat dan kelajuan plane stabil, tidak laju, tidak perlahan dan tidak terhuyung-hayang

MH370 Dirampas Pengganas?

Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan sekiranya salah seorang penumpang adalah org yang sangat arif tentang kapal terbang, dan memang ada agenda konpirasi tersendiri, jadi tidak mustahil berlaku insiden MH-370 dirampas.

MH-370 dirampas boleh berlaku dengan syarat kumpulan tersebut arif dengan kokpit, besar kemungkinan “authorised person” di mana dilakukan dalam bentuk terancang yang ‘mungkin’ digerakkan ala-ala komando

Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan kapal terbang MH-370 berpatah balik, mungkin diterbangkan oleh org yang mahir dengan laluan dan sangat berkemahiran tinggi untuk mengelakkan dari dikesan radar.

(Nota: Disini bermulanya satu 'Teori Konspirasi' rampasan pesawat) 

Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan andaikata MH-370 hijacked (MH370 dirampas) tidak mungkin dilakukan seorang. Pasti ada yang membantu yang mana bergerak dalam kumpulan. Siapakah dia?

Andaikata MH-370  dirampas sekalipun tidak akan dilakukan oleh penumpang. Sangat tipis kerana pintu masuk kokpit ada kod rahsia. Hanya kabin krew yang tahu kod rahsia itu. Apatah lagi, di dalam kokpit mempunyai CCTV unttk pilot/co pilot melihat disebalik pintu tersebut.

Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain tidak menolak kemungkinan sekiranya MH-370 dirampas oleh kabin krew (pilot/co-pilot/pramugara/pramugari), cuma tidak dipastikan apa motif mereka.

Sekiranya berlaku rampasan MH-370 sekalipun, mereka (pilot dan co-pilot) masih ada masa untuk bersedia menghantar isyarat kecemasan.


Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain mendedahkan jikalau MH-370 pergi arah Kazakhtan, memang boleh mendarat di sana,tetapi radar masih boleh kesan sebab untuk pergi kesana perlu melalui banyak negara. Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain juga ada mengatakan bahawa terdapat banyak radar yang boleh detach MH-370. Jika MH-370 turn over ke arah barat menuju ke Andaman Sea (Laut Andaman).

Namun jika MH-370 pergi Lautan Hindi (Indian Ocean), memang tiada kapal terbang yang pernah lalu sana. Jika MH-370 turun ke bawah menuju ke Diego Grasia ke arah apa yang dipanggil ‘lonely sea‘ iaitu Lautan Hindi, baru kata kapal terbang MH-370 hilang. Kerana tiada radar yang berdekatan sana yang mampu menangkap dan mengesan pesawat MH3-70 ini.

Akhir sekali, Datuk Kapten Nik Huzlan menyatakan bahawa, Kapten Zaharie adalah antara juruterbang terbaik yang Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain pernah kenal selama kurang lebih 30 tahun.

2. BUKA MINDA

Tiada kebetulan dalam kehidupan..

Kehilangan pesawat MH-370 (9M-MRO) ketika melakukan penerbangan dari KLIA ke Beijing menjadi satu misteri yang belum ada jawapannya hingga ke hari ini. [Updated -31/03/2014. 2.30am]

Macam-macam teori yang timbul.

Teori Drone. Gua menolak teori yang mengatakan kononnya pesawat MH-370 membawa drone Amerika yang telah dibeli oleh China dari pihak Taliban. Urusniaga ini dikatakan dilakukan di Malaysia.  Untuk pengetahuan umum...nak citer panjang pun tak guna.

Sumber:
http://defensetech.org

China mendahului Amerika dalam kemajuan teknologi ketenteraan dan bilangan anggota tentera. Sekiranya China perlu membeli drone dari Afghanistan, apa yang menghalang China ke Afghanistan atau mana-mana negara untuk berurus niaga? Mengapa perlu di Malaysia?

Persaingan teknologi pesawat halimunan China dan Amerika..
Last year, it was announced that new stealth technology makes airplanes invisible not only to radar, it also renders them hidden to the human eye as well — “just like an invisibility cloak in a Hollywood sci-fi thriller,”
China had just touted its work on a “cloaking” technology using a hexagonal array of glass-like panels to bend light around an object, obscuring it from view, as though hidden by an invisibility cloak. Experts confirmed that the technology was legit — and not unlike American and European projects from the past few years

Sumber:
http://www.military.com

According to a report published in the Scientific American, meta materials can create prefect cloaking in principle which makes the cloak as well as its contents invisible. While several countries including the United States have been working on this technology, the Chinese seem to have gone furthest in making objects invisible using cheaper technology.
Sumber:
http://www.deccanchronicle.com

Teori remote-control. Teori pesawat MH-370 dirampas menggunakan remote control yang dikawal oleh Boeing. Ini juga satu teori yang tidak berpijak di bumi nyata. Boeing sama sekali tidak akan melibatkan diri secara langsung hanya kerana sebuah drone. Perbuatan ini akan merosakkan kepercayaan pelanggan dan reputasi syarikat dan ini adalah sesuatu yang tidak dimahukan oleh pemegang-pemegang saham Boeing. Tiada fakta yang sah untuk menyokong teori ini.

Gua dengan suka-duka dan upaya telah membuang-masa mencari siapa, kemana dan bagaimana hilangnya pesawat MH-370 itu. Gua membina teori sendiri berdasarkan fakta-fakta yang ada di media-media utama dan internet dan disulam dengan pengalaman dan andaian berasaskan logik.

Gua cadangkan lu orang layan lagu ni sambil membaca teori gua ni..


Kejadian ini adalah sesuatu yang amat pelik dalam dunia penerbangan yang serba maju kini. Kehilangan pesawat ini tidak dapat dikesan sehingga hari ini (hari ke 5). Misteri kehilangan ini bermula  8 Mac 2014 (7/3/2014 Waktu US) dilapurkan pada  jam 1.30a.m (13000 waktu US) ketika pesawat berada di paras ketinggian 35,000 kaki dengan kelajuan lebih kurang 800 KM/H melintasi Laut China Selatan berhampiran Teluk Thailand.


Here is a timeline of events in the disappearance of a Malaysia Airlines (MASM.KL) jetliner which vanished from radar screens on a flight from Kuala Lumpur to Beijing on Saturday, March 8:
(all times are local Malaysian, eight hours ahead of GMT)

- 0041: Malaysia Airlines Flight MH370 departs from Kuala Lumpur International Airport and is due to land in Beijing at 0630 the same day. On board the Boeing (BA.N) 777-200ER are 227 passengers and 12 crew.

- 0107: After take-off and ascent, the plane sends its last ACARS transmission, which gives engine maintenance data to the ground. The system is later deactivated.

- 0119: Someone in the cockpit says "All right, good night" to Malaysian air traffic control. They were the last words heard from Flight MH370.

- 0121: The plane drops off air traffic control screens as its transponder - which responds to civilian radar - is switched off. The Civil Aviation Authority of Vietnam says the plane failed to check in as scheduled at 0121 with air traffic control in Ho Chi Minh City. Malaysian authorities believe that someone on board shut off the plane's communications systems and turned it sharply to the west.

- 0215: Malaysian military radar plots Flight MH370 at a point south of Phuket island in the Strait of Malacca, hundreds of miles west of its last known location.

- 0811: The last signal received from the plane, according to satellite tracking data. The final communication placed the plane somewhere in one of two corridors: a northern arc stretching from northern Thailand to Kazakhstan, or a southern one stretching from Indonesia to the vast southern Indian Ocean.

Selain kenyataan Datuk Kapten Nik Huzlan berhubung teori rampasan pesawat, rakaman wawancara wartawan ABC dan pakar-pakar penerbangan menerangkan bagaimana situasi ini boleh berlaku. Jika diamati dengan teliti, pakar-pakar ini mendedahkan kemingkinanan berlaku rampasan pesawat.


Maklumat yang gua yakini benar.

* Pesawat MH-370 telah berpatah balik@menukar haluan  seperti yang dilaporkan oleh Panglima Angkatan Tentera Udara Malaysia.


Kenapa yerr TUDM buat donno jerr??...
OOOoooo...patut laaa..radar Malaysia standard zaman pra-sejarah..phuuuiiii


* Nelayan tempatan  telah melihat sebuah pesawat terbang rendah.

Sumber:  
http://www.astroawani.com


Berasaskan keyakinan gua pada maklumat tersebut, timbul pertanyaan-pertanyaan yang perlu otak gua jawab...gua buat semua ni demi menyatakan kebenaran kerana penipuan bukan jalan penyelesaian.


 3. MEDIA 

Tindakkan kerajaan Malaysia memalukan.


Respon kerajaan Malaysia terhadap kejadian ini amat memalukan dan memualkan. Kerajaan seperti hilang pedoman ketika  menerima berita gempar ini sehingga maklumat-maklumat yang disalurkan kepada umum amat mengelirukan..tunggang langgang, caca marba, semakin kusut, kelam kabut naik serabut.


Kebebalan para pemimpin BN ketika menerima berita kehilangan pesawat ini adalah sama seperti George Bush menerima berita runtuhnya WTC...buat deekkk jerr....permainan apakah ini???..Datuk Seri Anwar Ibrahim menyuarakan kebimbangan rakyat terhadap sikap pemimpin terutama perdana menteri  kangkung yang makan ayam singgit....phuuuiiiiiii

)

Kebingungan pihak kerajaan Malaysia dalam operasi mencari telah menjadi bahan ketawa seluruh dunia apabila perbuatan khurafat sihir telah dilakukan secara terbuka oleh bomoh 1Malaysia di perkarangan lobi KLIA dalam usaha mencari MH-370 yang hilang itu....agak-agak laa woiiiii...buat malu bangsa jerrr....damnn!!!
  
Sumber: 

Pengeliru berita: CNN



Misteri kehilangan pesawat ini dilapurkan secara  berterusan oleh CNN.  Berita kehilangan pesawat ini turut menjadi tajuk utama di media online diserata dunia.

Sumber:
http://www.huffingtonpost.com
http://www.dailymail.co.uk

Sebulan sebelum kejadian ini berlaku, wartawan CNN, Richard Quest telah dibawa masuk melawat kedalam cockpit pesawat.


Tujuan CNN membuat lapuran dari dalam cockpit adalah semata-mata memberi gambaran seumpama Fariq adalah seorang pilot yang cuai berhubung keselamatan didalam cockpit. Begitu juga gambar beberapa agen wanita CIA bersama-sama Fariq didalam cockpit.


Fariq akan dituduh menjadi penyebab kepada kejadian rampasan pesawat tersebut akibat sikap cuainya itu.
Ini adalah gambaran yang direkakan untuk otak kita memprosesnya sebagai satu kebenaran.

Hakikatnya Fariq hanyalah kambing hitam..Arwah ni baik orangnyaaa...kata Pak Imam kawasan rumahnya.

4. KONSPIRASI

Diantara clue yang ada pada gua, misteri kehilangan pesawat ini adalah dibawah pengelolaan dan perancangan CIA dan rakan subahat konglomerat ...NEW WORLD ORDER.
Malaysia is also rich with ’massive deposits of oil’ and is said to be one of the largest non-OPEC oil exporters in the world. This makes it an attractive place for the CIA and other clandestine activity to take place, as the West has been known to pressurize nations when seeking their precious natural resources.
Sumber:
http://21stcenturywire.com

Jejak yang ditinggalkan...berdasarkan maklumat dari  pendedahan nombor-nombor yang menjadi kepercayaan golongan NWO.


Sumber: 

PAG (Political Action Group) Salah satu unit didalam CIA bertanggungjawab terhadap misi aktiviti rahsia yang berkaitan dengan pengaruh politik, operasi psikologi, cyberwarfare dan perang ekonomi. Unit taktikal dalam SAD (Special Actives Division) juga adalah sebahagian dari unit PAG. Unit ini mampu menjalankan tindakan paramilitari demi keuntungan politik secara rahsia dalam persekitaran musuh tanpa dapat dikesan. 

(Gambar hiasan)
UNIT SAD adalah unit paramilitary yang paling rahsia pergerakan dan tindakan


Selalunya sokongan terang-terangan untuk satu unsur pemberontakan akan menjadi tidak produktif kerana kesan ia akan mempunyai ke atas penduduk setempat. Dalam kes ini, bantuan terselindung membolehkan Amerika menjalankan misi tanpa merosakkan elemen-elemen ini dalam proses pengkhianatan. Banyak aktiviti-aktiviti lain (seperti propaganda, ekonomi dan siber) menyokong usaha politik secara keseluruhan.

(Gambar hiasa)

Satu operasi rahsia besar biasanya mempunyai komponen yang melibatkan ramai, atau semua, daripada kategori ini, dan juga operasi separa tentera. Operasi rahsia politik dan mengembangkan pengaruh digunakan untuk menyokong dasar luar Amerika Syarikat. 

Sumber: 

Kerahsian unit CIA ini terbongkar di Afghanistan apabila salah seorang anggotanya Michael Spann pegawai paramilitari dari unit SAD mati terbunuh. Di Youtube, Google dan forum-forum juga mula mendedahkan sel-sel operasi rahsia CIA PAG melakukan pengintipan, pengkhianatan dan menimbulkan pemberontakan di Afghanistan.


Kisah kematian Michael Spann di afghanistan: http://lang.sbsun.com

Unit SAD juga mempunyai sub unit cawangan udara yang terlatih untuk melakukan operasi udara.

The elite pilots of SAD Air Branch, many recruited from AFSOC and the 160th SOAR, as well as civilian aviation companies, are tasked with flying everything from small light aircraft to large transport planes. Roles of Air Branch include:
- covert insertion and extraction of CIA personnel - covert trasportation of sensitive cargo - airborne surveillance / intelligence gathering 
Air Branch Aircraft
Covert air assets available to SAD Air Branch pilots include:
- light aircraft - turboprop transport planes - jet airliners - helicopters 
These aircraft are usually registered to front companies - seemingly legitimate dummy corporations setup by the CIA.

Sumber:

Pada tahun 70 an sehingga awal 90an,  CIA amat aktif beroperasi di Laos ketika perang Vietnam. CIA amat mahir selok belok negara Vietnam dan Laos kerana mereka mempunyai pengikut yang amat setia disitu iaitu kaum Hmong.

Since the US wasn't at war with either Laos or Cambodia, any involvement there had to be kept secret from the public, and for this purpose all logistics were managed by CIA-owned airline Air America, or one of its countless subsidiaries.
The CIA's Covert Operations in Laos during the Vietnam War

Sumber: 

Maklumat tambahan untuk peminat Teori Konspirasi.

KAD PERMAINAN ILLUMINATI.

Bermula pada tahun 1990, Steve Jackson telah merancang untuk mewujudkan permainan terbaru beliau 'Illuminati permainan kad', pada tahun yang sama perkhidmatan rahsia telah menyerbu pejabatnya dan merampas peralatan komputer. Menurut Steve, Mereka sangat berminat dalam fail bertajuk: "Illuminist BBS". Akhir kad permainan ini mula dijual kepasaran pada tahun 1995.


Namun pada andaian gua, Steve Jackson menerima maklumat dan arahan-arahan dari puak-puak Illuminati NWO kerana mereka juga suka menonjolkan diri mereka dengan simbol-simbol yang merata-rata banyaknya.

Permainan kad ini sungguh kontroversi. Segala kejadian yang berlaku seolah-olah sudah dirancang secara sempurna. (Protocol of Zion..??)
Illuminati is a standalone card game made by Steve Jackson Games (SJG), inspired by The Illuminatus! Trilogy by Robert Anton Wilson and Robert Shea. The game has ominous secret societies competing with each other to control the world through sinister means, including legal, illegal, and even mystical. It was designed as a "tongue-in-cheek rather than serious" take on conspiracy theories. It contains groups named similarly to real world organizations, such as the Society for Creative Anachronism and the Semiconscious Liberation Army.It can be played by two to eight players. Depending on the number of players, a game can take between one and six hours.
Sumber:
http://en.wikipedia.org

Kad permainan Illuminati amat kerap memberi gambaran terhadap tragedi yang berlaku di dunia hari ini, Bermulanya dengan serangan keatas WTC, Banjir di Jepun dan tragedi Logi Nuklear Fukushima. Walaupun ia hanya sejenis permainan namun kebenaran yang terserlah disebalik permainan menyembunyikan sesuatu yang perlu difahami. 




Sumber:

Untuk tragedi kehilangan pesawat MH-370, kad ini telah memberi satu clue yang penting didalam teori konspirasi.

Tiada kebetulan dalam kehidupan.



 5. MOTIF 

PERSAINGAN EKONOMI. NEW WORLD ORDER vs CHINA

OBJEKTIF: MENJATUHKAN CHINA DARI MENGUASAI EKONOMI DUNIA DAN MERENDAHKAN KEUPAYAAN TEKNOLOGI CHINA SEBAGAI PESAING.




Plot:  Merampas stok nadir bumi dan menculik saintis China yang dibawa oleh pesawat MH-370.

MOTIF 1.
KARGO (NADIR BUMI)

Berapa nilai nadir bumi di pasaran?? Dari telefon pintar hingga senjata terbaru, teknologi yang menyokong kehidupan moden kini akan menjadi mustahil tanpa logam nadir bumi ..


From our smartphones to our latest weaponry, the technology that underpins modern life would be impossible without rare earth metals..



Sumber:
http://tnahistoryoftechnology.wikispaces.com

Diantara kargo yang dibawa oleh pesawat MH-370 adalah barang mentah radioaktif yang telah diproses di kilang Lynas. Diantara kegunaan bahan radioaktif ini adalah untuk mengeluarkan hybrid bateri lithium-ion.

Adakah kenyataan Jauhari Yahaya yang mengatakan MH-370 mengangkut 3 tan manggis sebagai satu alasan untuk melindungi bahan radioaktif ini diketahui umum??


Kerajaan Malaysia telah menggunakan pesawat penumpang MAS untuk menyeludup keluar nadir bumi keluaran Lynas Corp. untuk diekspot keluar. Perbuatan ini dilakukan menggunakan pesawat penumpang adalah kerana kerajaan Malaysia mahu merahsiakannya dari pengetahuan rakyat. Pihak kerajaan telah memaklumkan kepada rakyat kilang Lynas di Gebeng dikatakan masih menjalankan proses 'plant commisioning'  dan belum menjalankan proses pengeluaran bahan radioaktif secara 'full speed'.

Berapa kuantiti bahan radioaktif yang dibawa pesawat MH-370?..3 tan atau 30 tan??


Kerajaan Malaysia pasti sedaya upaya menutup kes kehilangan MH-370 secepat mungkin akibat perbuatan mengekspot bahan radioaktif menggunakan pesawat penumpang...liaaannnnjiaauuu la najib, suka-suka jer ko bagitau...berapa ramai yang hilang tp ko buat bodoh..sohaiii!

KUALA LUMPUR 24 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 berakhir di tengah-tengah Lautan Hindi berhampiran barat Perth, Australia. - UTUSAN ONLINE

Sumber:
http://www.utusan.com.my

Atau bahan radioaktif  ini digunakan sebagai alasan terakhir pihak konspirator untuk menutup segala cerita dan teori konspirasi.

CHINA PENGELUAR UTAMA DUNIA.

China adalah pengeluar utama nadir bumi di dunia. China menguasai 90% pasaran dunia dan ini amat merunsingkan negara-negara pengguna yang berlindung dibalik WTO.  China telah memonopoli harga pasaran bahan mentah tersebut ketika permintaan terhadapnya melonjak naik.

China controls 97 percent of REE supply globally and has been reducing its export quota to secure greater control over pricing, thus leading to a surge in prices over the past two years.
Sumber:
http://business.inquirer.net

Sepanjang dekad yang lalu permintaan untuk nadir bumi telah meningkat tiga kali ganda kepada hampir 125,000 tan metrik setahun. Menurut sesetengah anggaran , angka itu dapat menyeberangi 200,000 tan tahun ini.  China akan menguasai ekonomi dunia lebih cepat dari ramalan.


Sumber:
http://www.channelnewsasia.com

China appears to be making moves that several folks had been fearing for some time: It is considering stricter limits on the export of so-called rare-earth metals. The metals, which are most abundant in China, are used in a range of high tech industries including green energy and defense, which is what most concerns the US government.



Sumber:
http://www.businessinsider.com

Pada December 4, 2013, WTO telah bertindak meletakkan had ke atas eksport China, yang kononnya bertujuan untuk mengurangkan pencemaran dan memulihara sumber. Dalam keputusannya , WTO berkata: " Kesan keseluruhan sekatan asing dan dalam negeri adalah untuk menggalakkan pengeluaran domestik dan selamat digunakan oleh pengeluar barangan Cina"

NWO melalui WTO berusaha sedaya upaya menyekat kemaraan China menguasai ekonomi dunia.
Dengan sekatan yang dikenakan oleh WTO, China terpaksa membeli nadir bumi dari negara-negara pengeluar untuk kegunaan domestik.

China's Ministry of Commerce reacted with disappointment to a report released on Wednesday by the World Trade Organization that said some Chinese raw materials exports haven't followed the rules on export tariffs and quotas.
Beijing will continue to enhance its management of resources under the WTO rules to preserve fair competition, the official added.


Sumber:
http://www.wantchinatimes.com

Namun pihak NWO masih tidak berpuashati kerana China masih mampu membeli nadir bumi dengan harga melebihi pasaran untuk kegunaan pengeluar-pengeluar tempatan. Pihak CIA dapat menghidu peluang untuk menyekat kemaraan ekonomi China dengan melalukan 'kerja dajal' demi kepentingan Amerika akibat kecuaian kerajaaan Malaysia.

(Peringatan: Jepun adalah pusat pelaburan Illuminati Amerika)

MOTIF 2.
PENCIPTA CHIPS UNTUK INDUSTRI PERTAHANAN.

Dalam pesawat MH-370 tersebut turut dinaiki oleh empat orang saintis dan 8 orang pembantu yang diterbangkan dari Austin, Texas, US ke kilang Freescale Semiconductor di Petaling Jaya. Kumpulan saintis ini ke mari adalah untuk membangunkan sebuah chips yang termaju didalam teknologi pertahanan memandangkan Freescale Semiconductor Malaysia dapat menyediakan segala kemudahan dan termasuk bahan mentah nadir bumi.

Setelah chips tersebut siap dibangunkan, segala maklumat berhubung pembangunan chips tersebut telah dihantar ke US untuk dipatenkan dan selepas itu chips tersebut akan dikeluarkan di kilang Freescale Semiconductor di China. China akan mengaut keuntungan yang amat tinggi (ekonomi dan teknologi) sekiranya chips ini dikeluarkan disana sebaliknya Freescale Semiconductor hanya mendapat keuntungan dari segi nilai saham sahaja akibat perjanjian pelaburan antara negara dan pemodal.
Freescale Semiconductor, which makes powerful microchips for industries including defence, released the powerful new products to the American market on March 3.  
On March 8, Flight MH370 took off from Kuala Lumpur for Beijing with 239 people on board including 4 of China scientists for Freescale. The scientists didn't own the patent, and everything about the invention is fully disclosed to the public in the patent itself. But the technology and the prospects of future patentable technology does have traction. Existing customers (military) may have shared proprietary info with the vendor that these scientists have access too. Encryption keys etc. 

Sumber:
http://www.express.co.uk

Didalam kandungan maklumat berhubung chips yang telah dipatenkan terdapat empat nama cina yang tertera. Namun tiada nama yang jelas dapat dikaitkan dengan penumpang yang menaiki pesawat MH-370 melainkan satu nama Wang Pei Dong yang hampir seperti didalam daftar penumpang Fei Dong berumur 21 tahun.



Lagi sumber:
http://greatgameindia.wordpress.com
http://www.reuters.com

CHINA MEMBINA KEKUATAN EKONOMI.

China meramalkan KDNKnya pada tahun 2014 akan mengembang sebanyak  7.5%.  (Tidak termasuk pasaran gelap) sedangkan Amerika masih teraba-raba mencari hala tuju pasaran ekonominya dengan unjuran pengembangan KDNK hanya sebanyak 2.5% pada tahun ini.


Sumber:
http://www.theguardian.com

Di waktu ini Amerika adalah pasaran terbesar produk dari China selain Asia. China akan menjadi kuasa ekonomi yang paling berkuasa didunia dengan ramalan lonjakan hampir 30% (7.5%+20% pasaran gelap). Ini amat ditakuti oleh Amerika dan sekutunya Jepun.


"China is the second largest economy in the world and the United States' second-largest export destination.." China's underground economy is far bigger than the 10% to 20% of the total ... The reality is that China's economic growth is very real.."
Sumber:
http://www.forbes.com

Pasaran gelap China amat licik bergerak mengembangkan barangan tiruan sehingga menggusarkan para pemodal (NWO) yang sedang mencaturi geopolitik baru.

Ini satu contoh bagaimana cendiakawan China melakukan innovasi kepada produk keluaran Freescale Semiconductor.
Posted on 5/16/2006 1:14:55 AM by E. Pluribus Unum
The revelation that a groundbreaking mobile phone chip is a fake has shocked China, where the home-grown 'invention' had become a source of considerable national pride.
Shanghai's prestigious Jiaotong University announced at the weekend that the Hanxin DSP (digital signal processing) chip had been faked by inventor Professor Chen Jin, who was also the dean of the university's School of Microelectronics.
Rumours of foul play have been swirling around the project for several months, and appear to have provided the impetus for the investigation of Professor Chen.
One anonymous online forum post that began circulating in China in January claimed that Professor Chen had created the original Hanxin chips simply by grinding away the top surface of some of Motorola's Freescale DSP chips with sandpaper and having them reprinted with the Hanxin logo.
The university did not confirm this version of events, but investigators told local media that the chip had used "foreign" technology.

Sumber:
http://www.freerepublic.com

AMERIKA SEMAKIN TERSEPIT.

Ramai yang memahami apa sebenarnya yang berlaku kepada ekonomi Amerika ketika ini. Amerika mengalami zaman kegelapan ekonomi apabila tidak lagi mampu membayar gaji kakitangan awam. Hutang negara mencecah Trillion dollar.

Pentadbiran Obama masih mencari halatuju untuk melakukan sesuatu yang ajaib bagi memulihkan ekonomi negara dan kekuasaan politiknya.

How does the Congressional Budget Office (CBO) feel about the U.S economic outlook in 2014? Pessimistic. The CBO expects the U.S. economy in 2014 to remain moribund and for unemployment to remain near eight percent. But it gets better. It also projects that both actual and potential real GDP will eke out 2.25% annual gains between 2019 and 2023.
(Source: “The Budget and Economic Outlook: Fiscal Years 2013 to 2023,” Congressional Budget Office web site, February 2013.)

Sumber:
http://www.useconomicoutlook2014.com/

UGUTAN KEATAS CHINA


Ketegangan hubungan China dan Jepun ketika sidang Davos:

Sumber:
http://dealbook.nytimes.com

"US Secretary of State John Kerry ended a visit to China without any breakthroughs on two matters at the top of his agenda - sovereignty tensions in the East Sea and the South China Sea.
The only solid outcome of the trip came in a joint statement issued by the two governments yesterday that vowed closer co-operation on climate change.."



Sumber:
http://www.scmp.com
http://english.peopledaily.com

Kehilangan pesawat ini terjadi selepas sebulan lawatan Setiausaha Negara John Kerry ke China. Namun lawatan ini tidak membawa sebarang hasil. Amerika memaksa China untuk mengikut permainan NWO tetapi ditentang oleh China kerana kekuatan ekonominya.

NWO GAGAL!!!


AMARAN CHINA!!!



 6. PERAMPAS 

PERAMPAS UTAMA PESAWAT.

Agen para military (CIA/SAD) dan pilot............dan penumpang palsu@agen-agen cia termasuk 2 Sub-sel (Agen Mossad  berpengkalan di Thailand) yang menggunakan pengenalan palsu.

CIA DENGAN BANTUAN DOD ADALAH PERANCANG DAN PENGELOLA OPERASI.


US 7TH Fleet Facebook: https://www.facebook.com/7thfleet

Ketika Kejadian US 7TH Fleet sedang belayar di Laut China Selatan menuju ke Teluk Siam untuk mengadakan latihan bersama Tentera Laut Thailand.  Diwaktu yang sama  mengadakan latihan bersama Tentera Laut Korea Selatan dibawah Operasi Foal Eagle.

Key Resolve/Foal Eagle 2014 (KR/FE 14)
Key Resolve 2014's was a command-post exercise involving wartime scenarios conducted on computer systems which was held between 24 February to 3 March 2014. Foal Eagle 2014 is the field-training exercise held between 3 March and 18 April 2014.An important accomplishment for Key Resolve 2014 was the establishment of a combined maritime operations center.[47] Foal Eagle 2014 is the field-training exercise held between 3 March and 18 April 2014.A third exercise code-named Ssang Yong ("Double Dragon") was bilateral amphibious assault drills held between 27 March 27 and 7 April 2014.


Sumber:
http://e-ring.foreignpolicy.com

Korea Selatan juga mengoperasi sistem AWACSnya menggunakan pesawat BOEING 737 yang baru diterima sepenuhnya dari Amerika.

Pada teori gua..

Disyaki US 7th Fleet adalah tapak pelancaran pesawat AWACS  yang menjalankan misi mengelirukan radar (Radar Jamming) ketika Ops Foal Eagle. CIA mengambil kesempatan dari latihan ini untuk melancarkan serangan terhadap China.

Pilot pesawat AWACS Korea telah diberi module latihan jammer yang diseludup masuk oleh CIA melalui pegawai DOD yang terlibat dalam latihan Ops Foal Eagle di Laut China Selatan pada malam kejadian kehilangan MH-370. Pilot tersebut berkemungkinan tidak menyedari bahawa latihan jammer yang sedang dilakukannya oleh pesawat AWACSnya mempunyai tujuan yang lain.

Boeing 737 AEW&C is equipped with the Multi-role Electronically Scanned Array (MESA) radar which has the capability to track over 3,000 targets from a distance of over 400 kilometers.

Sumber:
http://globalmilitaryreview.blogspot.com

Pengawal radar amat memahami kewujudan jet-jet Amerika dan Korea yang sedang mengadakan latihan di Laut China Selatan.


Pengawal radar tidak akan mampu untuk meneliti setiap pergerakan pesawat diatas radar secara berterusan. Ini adalah kesempatan yang paling baik untuk CIA dan DOD melancarkan pesawat AWACS tanpa dapat dikesan oleh pengawal radar.

Diantara bukti-bukti yang menyokong teori penggunaan [esawat AWACS ialah pesawat MH-370 melakukan u -turn dan terbang secara halimunan selama 40 minit. Data enjin yang diterima Boeing pada pukul 8 am telah menyatakan pesawat MH-370 telah  terbang diantara 3 - 4 jam selepas kehilangannya.


Telefon bimbit masih dering, membuktikan pesawat MH-370 terbang secara halimunan untuk seketika dan telah selamat mendarat juga menyokong kewujudan pesawat AWACS.

Dari maklumat yang didapati dari internet, radar di laut dan di bumi memang boleh dikelirukan oleh pesawat yang melakukan "jammer" menggunakan perkakasan ELINT (Electronics Intelligent). Setiap pesawat AWACS keluaran Boeing memiliki keupayaan untuk melakukan .radar jammer'.




Sumber:
http://www.hnsa.org

Rakan subahat yang terlibat.. 

1. Malaysia - Menyediakan aset dan plot rampasan. 
(Nota: Petron pembekal minyak kepada syarikat MAS..Senjata...Gas Beracun??)
2. Vietnam - Menyediakan 'penumpang China' dan lokasi menyimpan pesawat.
3. Korea - Menyediakan 'penumpang China' dan AWACS. 
4. Australia - Menyediakan plot pencarian dikawasan palsu. 
5. USA - Menyediakan kewangan dan pusat arahan. 


Persoalan yang perlu difikirkan: bagaimana sebuah pesawat komersil berjaya melanggar WTC tanpa dapat dikesan oleh radar US yang canggih?

Teori  pesawat dihack..


 7. OPS EARLY WARNING 

PESAWAT TERLIBAT:

1. MH-370 - TERBANG DIKETINGGIAN 15,000 KAKI
2. AWACS - TERBANG DIKETINGGIAN 30,000 KAKI.


(Screen shot)


Teori penglibatan AWACS didalam operasi ini berdasarkan kepada rakaman sejarah perjalanan sebuah pesawat di website Flight24. Pesawat AWACS telah menyamar sebagai pesawat Airbus A330 KAL672 milik Korea Air yang terbang dari KLIA ke Busan, Korea.

(Screen shot)

Pada malam kejadian kehilangan pesawat MH-370, sebuah pesawat KAL672 telah terbang secara mencurigakan. Pergerakan pesawat ini agak bercelaru dan hilang dari radar sebelum ia di kesan semula oleh radar.
AIRBUS A330 KAL672 
atau 
BOEING 737 AWACS PEACE EYE??
Link Youtube: https://www.youtube.com

MH-370 melarikan diri setelah radar dibumi dijamming oleh AWACS@KAL672 yang telah berada dikawasan tersebut untuk melakukan latihan. Pesawat MH-370 terbang secara halimunan selama hampir 40 minit melintasi Malaysia menuju Selat Melaka.
 
Pesawat MH-370 telah turun ke ketinggian  15,000 - 17,000 kaki. Jika tekaan ini benar, maka pesawat yang dipandu oleh Kapten Zaharie Ahmad Shah itu terbang dibalik bukit2 dan pegunungan untuk menghindar dari dikesan radar. Teknik ini hanya biasa dilakukan oleh pilot pesawat tempur yang betul2 hebat. 
 

Namun menilai pesawat Boeing 777 dengan berat maksima mencapai 250 ton menjadikan amat berbahaya dan sulit untuk melakukan TERRAIN MASKING. Pilot jet tempur pun mengaku teknik ini amat sulit untuk dilakukan.

Tapi  menilai kebolehan seseorang yang setiap hari menerbangkan pesawat tentu memiliki kemampuan avionik dan navigasi yang handal sehingga ia tahu cara untuk melepaskan diri dari radar tanpa meninggalkan sebarng jejak apa pun...dia memang hebattt..
 
"MH370 menurunkan ketinggian dengan menggunakan teknik terbang berbahaya yang disebut TERRAIN MASKING untuk menghindari radar dari tiga negara," ujar seorang anggota penyelidik seperti yang dikutip dari Sydney Morning Herald, Isnin (17/3/2014)
. 

Kali terakhir pesawat MH-370 dikesan radar pada pukul 2.15 am di sekitar Pulau Perak dan dikawasan Laut Andaman.

TUJUAN PESAWAT MH-370 MEMUNCULKAN DIRI DI LAUT ANDAMAN ADALAH SEMATA-MATA UNTUK MENGELIRUKAN PROSES PENCARIANNYA YANG AKAN DIBANTU OLEH AUSTRALIA NANTI.



Pada jam 8.11 am pesawat telah menghantar data enjin yang terakhir melalui satelit Inmarsat dan terus hilang sehingga tidak dapat dikesan.
[Updated] Pesawat dilaporkan masih terbang selama 3 - 4 jam sebelum hilang namun laporan itu dinafikan oleh Boeing dan DCA.


Sumber:
http://m.malaysiakini.com

[Updated] Boeing mengesahkan pesawat masih terbang selama lebih kurang 3 - 4 jam.


 8. OPS SKY FALL 

BAGAIMANA PESAWAT MH-370 DILARIKAN.

[Updated] Transkrip perbualan terakhir sebelum peranti isyarat pesawat menghantar mesej dimatikan pada pukul 1.30 am.

Sumber: 

[Updated] Pada pukul 01:01:14  Kapten Zaharie mengesahkan kepada menara kawalan bahawa pesawat MH-370 terbang pada ketinggian 35,000 kaki.

Pemanduan pesawat ditelah diambil oleh Co-Pilot Fariq pada pukul 01:07:55 dan memaklumkan kepada menara kawalan bahawa pesawat MH-370 terbang kepada ketinggian 35,000 kaki.

Ini diyakini kerana perbualan yang berulang dan telah disahkan dari maklumat yang diberi oleh kerajaan. Walaupun alat transponder ACARS pada pesawat MH-370 telah ditutup selepas pukul 1.19 dan ia hilang dari radar komersil namun ia masih kelihatan di atas radar TUDM sehingga pukul 1.30 am..

Pesawat MH-370 telah menukar haluan ke utara menuju ke lokasi rahsia sebaik sahaja ia hilang dari radar pada pukul 1.30 am. Ini dapat dibuktikan dengan pengakuan Panglima Angkatan Tentera Udara bahawa radar tentera telah mengesan pesawat tersebut telah menukar haluan@berpatah balik.


Sumber:
http://www.mirror.co.uk


The unusual part was that communication was reportedly cut off and the aircraft’s sharp turn westward occurred at the a time when air traffic controllers in Kuala Lumpur were about to handover control to those in Ho Chi Minh City.

British Airways pilot Stephen Buzdygan told The Telegraph: ‘‘If I was going to steal the aeroplane, that would be the point I would do it. There might be a bit of dead space between the air traffic controllers… It was the only time during the flight they would maybe not have been able to be seen from the ground’’.

The transcript ends with the widely reported sign-off by co-pilot Fariq Abdul Hamid: “All right, good night”.
"As MH-370 was flying 'dark' without transponder / ADS-B output but TCAS system onboard MH-370 would have enabled the pilot(s) to easily locate and approach SIA/SQ68 to over the Straits of Malacca.
The system would have shown them the flight’s direction of travel and the altitude it was traveling which would have enabled them to perfectly time an intercept right behind the other Boeing 777, MH-370 did not follow SQ/68 to Spain, it would have broken free from the shadow of the larger SIA jetliner and "could have then flown a path to it’s final landing site"


[Updated] Gambar satelit yang telah dimuat turun melalui DigitalGlobe satelit.

Sumber: 

[Updated] Perkara ini juga disahkan oleh seorang pakar IT yang berjaya mengesan pesawat tersebut mengubah haluan ke Teluk Thailand.

A report in the Daily Mirror said Mike Seberger might have found the location of the missing aircraft after scrutinising a high-resolution satellite photo taken above the seas where the plane disappeared from the radar on Saturday morning. The image he spotted shows a plane-shaped object under a bank of white cloud in the Gulf of Thailand. 

Sumber:
http://www.themalaysianinsider.com

"At first, I skipped past it, thinking, 'Nah. No way I would find anything that quickly,' " Mr Seberger said. "But then I kept scrolling back to it and thinking to myself, 'It does resemble a plane ...' "I played with the zoom on my browser a bit, and took a screenshot at 200 percent, which is what I uploaded" to CNN iReport," the Chicago-based IT manager said. "Looking at it objectively, the shape of 'my' object appears plane-like and the dimensions are consistent with a 777-200" 


Sumber:
http://www.news.com.au
http://www.nationalheadlines.co.uk


 9. LOKASI RAHSIA

Pesawat MH-370 dipandu oleh Kapten Zaharie menuju ke utara Thailand dan memasuki Laos untuk mendaratkan pesawat di landasan rahsia milik CIA.

A former CIA operative painted a scary scenario during a local newscast Thursday on Los Angeles' ABC owned-and-operated TV station, KABC. 

Here's a transcript of part of the segment as reported by KABC Eyewitness News reporter Elex Michaelson. 

(In this part of the report Robert Baer, a former CIA operative, is talking about the disappearence, last Saturday, March 8, 2014, of a Malaysia Airlines 777 jet.) 

Robert Baer: It’s clear now that it was some sort of act of terrorism, either the crew or a passanger." 

Elex Michaelson: Newport Beach resident Robert Baer is a former CIA operative who inspired George Clooney’s Oscar-winning role in 'Syriana.' Baer investigated the Lockerbie bombing and other air attacks for the agency, but says this latest flight is unprecedented. 

Baer: I’ve never seen a plane, a passenger plane, stolen, ever. 

Michaelson: Baer says what he calls a Hollywood-type scenario is possible. 

Baer: Is it possible that they have landed this plane on a remote strip and immediately covered it up before daylight to block if from satellite coverage? Yeah, it’s possible. 

Michaelson: Baer says under that scenario, the plane would be stored to use as a weapon at a later date. Now, he says that scenario isn’t likely, but it is now being considered by investigators.

Sumber:

Laos juga termasuk didalam pilihan pakar-pakar pernerbangan yang mengesyaki pesawat MH-370 menukar haluan menuju ke utara.

Sumber:
http://www.nytimes.com

Tempat yang paling sesuai dan strategik untuk menyimpan sebuah pesawat sebesar BOEING terletak di Lembah Long Tieng. Kawasan ini juga dikenali sebagai "The Most Secret Place On Earth" kerana kedudukan geografinya ditengah-tengah lembah. Disitu terdapat 'air strip' kegunaan Air America menghantar bekalan ketika perang bersama Vietnam.




CIA sangat aktif beroperasi di Vietnam dan Laos ketika perang tahun 70an. Gua yakin dan percaya segala kelengkapan yang digunakan tidak ditinggalkan begitu sahaja sebaliknya ia masih menjadi kegunaan CIA menjalankan misi-misi rahsia.



From its beginnings as just a cluster of tents and a small airstrip, NKP was the closest U.S. Air Force base to North Vietnam, only about 75 air miles away from that aggressive communist country and actually somewhat north of Vietnam’s DMZ. (No, I’m not forgetting the CIA’s many small but highly successful Lima Site bases in Laos, but they weren’t USAF, and officially they “didn’t exist.”) A short 230-mile flight would take you from NKP to downtown Hanoi, the capital of North Vietnam.

Although Laos wasn’t “Vietnam,” and the war in Laos didn’t officially exist, there was plenty going on. There were 35,000 North Vietnamese regular army (NVA) troops in Laos by 1968. There were 80,000 by 1970. That’s a lot of well-trained and equipped enemy combat troops in a country about the size of Idaho. Some of these NVA regulars were fighting the Royal Laotian Government, and the CIA’s Hmong and Thai mercenary Special Guerrilla Units on the Plain of Jars in northern Laos; most of them were supporting and defending the Ho Chi Minh Trail where it went south - right past NKP. All the troops and supplies to support the communist’s aggression in South Vietnam went down that trail network, so they had to defend it at all costs.
Sumber:
http://www.pbase.com


"In 1962 the CIA first set up a headquarters for Major General Vang Pao in the Long Tieng valley, which at that time had almost no inhabitants.[5] By 1964 a 1260m-long runway had been completed and by 1966 Long Cheng was one of the largest US installations on foreign soil, becoming one of the busiest airports in the world. (Wiki).."
Sumber:
https://www.cia.gov

Bukti kehadiran MH-370 diruang udara Thailand hanya diketahui selepas 10 hari.

Akhirnya, Thailand mengakui bahawa pesawat MH-370 telah dikesan didalam radar namun Thailand tidak memaklumkan kepada kerajaan Malaysia kerana tiada permintaan rasmi dari pihak kerajaan.Ini telah menjelaskan bahawa pesawat MH-370 telah terbang berhampiran Thailand..menuju ke Laos.

At 1.28am, Thai military radar “was able to detect a signal, which was not a normal signal, of a plane flying in the direction opposite from the MH370 plane,” back toward Kuala Lumpur, Montol said.The plane later turned right, towards the Malacca strait.When asked why it took so long to release the information, Montol said "…we did not pay any attention to it.


Sumber:
http://www.independent.ie


 10. PILOT

Kapten Zaharie Ahmad Shah.

Latar belakangnya agak kabur. Tiada banyak maklumat yang diketahui berhubung keluarga dan saudara-maranya. Apa yang diketahui umum beliau hanya mempunyai sepasang anak dan beliau seorang duda yang tinggal di Naza TTDI.


[Updated] Keluarga Kapten Zaharie. Dari kiri; Aishah Zaharie, Ahmad Seth Zaharie dan Faizah Khanum Mustafa Khan. Kapten Zaharie banyak menghabiskan masanya terbang ke serata dunia dan di dalam proses penceraian dengan isterinya. Dari pengakuan anak-anaknya sendiri telah membuktikan bahawa tidak banyak yang mereka ketahui berhubung bapa mereka kerana kesibukan kerjayanya.

Sumber:

Secara peribadi gua pernah bertemu dan berbual dengan Kapten Zaharie. Beliau adalah seorang yang mudah mesra dan bergaul. Untuk pengetahuan umum, Kapten Zaharie dan lain-lain krew MAS yang terbang ke LAX akan menginap di hotel milik Naza Group di Los Angeles


Didalam Youtube ini Peter Chong salah seorang pembantu Ahli Parlimen R. Sivarasa mengakui bahawa dia baru mengenali Kapten Zaharie. Namun beliau bersimpati keatas apa yang terjadi kepada Kapten Zaharie dan menawarkan bantuan kepada keluarga Kapten Zaharie untuk menyaman Daily Mail kerana menyiarkan wawancara bersama anak-anak Kapten Zaharie.

"I've read everything online. But I've ignored all the speculation. I know my father better.

"We may not be as close as he travels so much. But I understand him," he said when met in Subang Jaya on Tuesday night.

Seth appeared calm and composed during the interview, and did not reveal any resentment against those who portrayed his father as a "hijacker".

His family members, mother Faizah Khanum Mustafa Khan, elder siblings Ahmad Idris and Aishah, have thus far not spoken to the press.
Sumber:
http://www.nst.com.my

Kapten Zaharie adalah juruterbang yang amat mahir. Ini disahkan oleh Kapten Nik Ahmad Huzlan, salah seorang bekas Ketua Pilot MAS ketika ditemuramah oleh stesen TV3. Beliau telah mendedahkan ketika beliau terpaksa menerbangkan Boeing merentasi Afghanistan yang bergunung-ganang, beliau telah mendapat tunjuk ajar dari Kapten Zaharie yang mahir. Akhirnya, beliau dan Kapten Zaharie dan membangunkan silibus latihan penerbangan bagaimana memandu pesawat Boeing terbang rendah melintasi gunung-ganang.

JEJAK YANG DITINGGALKAN.

Mengikut pengakuat Datuk Kapten Nik Huzlan, pilot MAS sentiasa menjadi pilihan syarikat-syarikat penerbangan tetapi Kapten Zaharie bekerja lebih 20 tahun bersama MAS, Mengapa?..
Pada andaian gua, sebenarnya Kapten Zaharie adalah agen kerajaan Malaysia yang berumur 53 tahun..menyertai MAS semenjak tahun 1981. Beliau adalah pilot kerajaan yang melakukan kerja-kerja 'kotor' kerajaan Malaysia melalui syarikat penerbangan MAS.

The unsung heroes....Last job for the country!...atau agen yang berpaling tadah??

Kapten Zaharie merancang satu plot melarikan pesawat MH-370 kesatu lokasi rahsia kemudian melarikan diri ke Pulau Turks dan Caicos, Republik Dominica.

Dari video dan photo beliau, gua terjemahkan mesej yang ingin disampai mengikut andaian gua...gua masih lagi meneliti dan menganalisis mesej-mesej dan photo Zaharie yang ada sebelum dipadamkan oleh Google.
Kod yang disampai oleh Kapten Zaharie mengikut andaian gua.. 

(Screen shot)
"THE END IS NEAR"...
"BOND DROP BY"

(Screen shot)
"SHADOW" "AIRLINE" 
"GEMPAR DRAMA"
"MATI LEMAS"
"HEADCHE"

"Put all of them together, do it while i fly to China..make it spicy half way"

(Screen shot)
"After done my job, I will stay at Turks and Caicos Island"

Didalam video ice maker complete, dapat disaksikan Domingo Tobacco dan cermin mata pembantu rumahnya sebagai alatan tambahan bagi  photo memasak diatas. 

Domingo Tobacco boleh dijelaskan dalam maksud Spain (Pada malam kejadian SQ68 terbang ke Barcelona). Namun gua lebih berminat kepada Saint Domingo kerana photo landasan pesawat yang terpapar di skrin monitor Kapten Zaharie didalam video pertamanya.

"It's a great plan"

Berdasarkan pada petunjuk yang ditinggalkan oleh Kapten Zaharie berdasarkan susunan tajuk dan tarikh kepada video Youtube yang diupload, gua dapat menjelaskan maksud yang disampaikan.


1) How to tune aircon to save electricity - Part 1 

2) how to tune aircon to save electricity - Part 2 
Plot mengelirukan data perjalanan pesawat dgn kotak hitam buatan Honeywell

3)  Window seal 
Plot melakukan menutup ruang "Shadow airlines" SQ-68 dan penerbangan halimunan dibawah pengawasan AWACS

4) Aircond service, indoor aircond service 
Plot meneruskan perjalanan semasa Shadow airline.

5) Icemaker complete.
Plot meninggalkan pesawat dan melarikan diri.

Photo screen shot yang diambil dari laman Youtube, Kapten Zaharie Ahmad Shah memperkatakan tentang tujuan beliau meng upload kan video tersebut hanya ditujukan kepada golongan amatur sahaja.

Zaharie Ahmad Shah with his flight simulator

Bandingkan wallpaper pada screen monitor milik Kapten Zaharie dan photo landasan pesawat (bawah) di Pulau Turks dan Caicos, Republik Dominica.



Cer baca body languange tuu...perhatikan pergerakan Kapten Zaharie yang kelihatan seperti "melaporkan diri" atau "mengesahkan kehadiran dirinya" dengan memandang tepat kearah kamera cctv manakala pergerakan Fariq agak santai dan biasa.

Cara Kapten Zaharie menurunkan tangannya seolah-olah mengatakan...Damn!..why me????





Blog simpati kepada Kapten Zaharie: http://www.sharelor.net
Video Kapten Zaharie di Youtube.



11. PENUMPANG

APA BERLAKU PADA PENUMPANG-PENUMPANG PESAWAT?


Co-pilot Fariq kemungkinan telah ditawan selepas pukul 1:19 am. 

Maklumat yang disebarkan dengan mengatakan bahawa pemegang pasport palsu tersebut dipercayai warga Iran adalah satu pengeliruan berita yang amat bodoh .

Walaupun Iran berjanji untuk bekerjasama didalam hal ini namun Iran tidak mengakui secara rasmi bahawa dua pembawa pasport yang dipalsukan identitinya adalah rakyat negaranya.

[Updated] Berita yang dilapurkan oleh Intelhub.


Sumber:
http://www.themalaymailonline.com
http://intellihub.com

PERSEDIAN UNTUK MUNCUL DI MEDIA.


Austalia adalah negara paling awal yang menghulur bantuan dalam misi mencari kehilangan pesawat MH-370 di Laut China Selatan. Enam orang rakyat Australia dilapurkan berada didalam pesawat tersebut.


Dua orang yang telah dipalsukan identiti mereka dengan pantas telah menafikan penglibatan mereka dan muncul di kaca-kaca tv. Ia seolah-olah telah dirancangkan dengan baik. Para pelakon mudah dicari dan telah bersedia dengan maklumat yang diperlukan dan 'jalan cerita yang baik' untuk ditemuramah oleh media.  


Italian Luigi Maraldi, whose stolen passport was used by a passenger boarding the missing Malaysian airliner, shows his passport as he reports himself to Thai police at Phuket police station.


Christian Kozel, whose stolen passport was used by a passenger on the missing Malaysia Airlines flight MH-370.

Sumber:
http://www.dailymail.co.uk

Agen-agen Mossad amat diketahui sering menggunakan pasport palsu dari negara-negara Eropah ketika menjalankan misi mereka.
The Kidon Unit—named for the Hebrew word for bayonet—is part of Israel's overseas intelligence service, the Mossad.

Canadian travel documents have been a favourite of the Mossad for decades, and some in Canada say that practice is likely to resume, no matter what Israel promises.

At a time of heightened tension in the Middle East, Mossad agents posing as Canadians may expose real Canadians to attacks by groups who fear they're on Mossad's hit list, says a former CSIS agent, Michel Juneau-Katsuya.

It might also mean more scrutiny for Canadians travelling abroad.

"These people [the Mossad] have very active covert operations all around the world, so more scrutiny, more suspicions, maybe more surveillance against Canadians, will make travel more difficult," says Juneau-Katsuya, who's now a security consultant with the Northgate Group.

The last time Mossad agents were caught using Canadian passports was in 1997. Two hit men had tried and failed to inject a lethal poison into the neck of the director of the Hamas press office in Amman, Jordan."
Sumber:
http://www.informationclearinghouse.info
https://www.middleeastmonitor.com

Anak kapal dan 30%  penumpang akan dibunuh dan apa yang tidak kita ketahui bahawa 70% daripada penumpang berada dalam pesawat adalah rakyat Vietnam dan Laos yang telah 'diubah- suai' menjadi rakyat China.
In May 2001 Kim Jong-nam (the eldest son of the former leader of North Korea Kim Jong-il) was arrested on arrival at New Tokyo International Airport (now Narita International Airport), accompanied by two women and a four-year old boy identified as his son. He was traveling on a forged Dominican Republic passport using a Chinese alias, Pang Xiong.

....cer tengok gambar-gambar orang Laos dibawah niii.....sama macam orang cina kan??







Kawan di Airod pernah menceritakan pd gua pada suatu hari mereka diarahkan menunggu ketibaan sebuah pesawat dari Amerika/CIA pada pukul 7.30 malam. Pesawat tersebut mendarat di waktu m\Maghrib di landasan terbang Subang. Pekerja Airod diarahkan menanggalkan cat pada badan pesawat untuk ditukar warna dan logo. Pemandu pesawat tersebut tidak meninggalkan pesawat sebaliknya memerhatikan sahaja segala kerja menukar warna dan logo sedang berjalan. Pesawat tersebut selesai siap bertukar warna dan logo yang baru pada pukul 5 am dan terus berlepas pergi) 

According to news from Slovakia, the plane on the picture below has been sitting on the apron at Bratislava international airport for quite some time (for weeks according to one of the commercial TV stations in Slovakia and published by the Hungarian News Agency – MTI as well). As we can see on this picture, the plane has no livery painted, only a US registration number N34315, even that painted with hard-to-see grey color on the white aircraft body. 
The plane hasn’t flown in the last few weeks, but the engine is started up everyday as a check-up. They also claim that only one person (whose citizenship is supposedly US) has access to this aircraft. If it’s true that they run the engine everyday for a few minutes, it proves the theory suggested by the reports that this is a back-up plane for some sort of operations. What kind of operations require such a back-up plane to be always ready to fly? The same reports also suggest that it may be supporting secret CIA missions and operations, where the CIA still transports whatever and whoever they wish through European Air Space, what more, uses a European Union airport as a supporting base.


Sumber:




KESIMPULAN.

TAKDA SIAPA SURUH LU ORANG PERCAYA TEORI NI..
LU FIKIR LA SENDIRI.

0 comments:

Post a Comment