Pages

Tuesday, November 5, 2013

Kebodohan Melayu Umno

Didalam FB gua terbaca satu posting yang dishare paling mengarut dari macai umno apabila beliau mendoakan agar ulama-ulama PAS menghembus nafas terakhir dalam keadaan murtad. Nauzubillahiminzalikkk..kegilaan apakah ini??



Gua pun dengan rajinnya menggeledah wall FB si macai untuk melihat posting-postingnya yang terdahulu. Pada hari ini 5/11/2013, si macai umno ni telah membuat satu posting 13 jam yang lalu. Linknya disini dan terserlah kebangangannya.


Setelah selesai membaca posting terbodoh dan komen-komen bangang dari macai..gua tersenyum simpul mengenangkan kejahilan macai-macai nii..bilakah berakhirnya proses pembodohan Bani Jawi ni?? Kemanakah pergi ilmu pengetahuan yang dikutip sepanjang kehidupannya??..

Sebenarnya, PAS telah menyuarakan keraguannya keatas penubuhan The Coalition of Malaysian NGOs in the UPR Process (COMANGO) semenjak tahun 2012. Link disini. Dimanakah macai-macai umno ketika itu? 

Macai-macai umno sememangnya jenis yang kurang membaca sehingga maklumat yang mudah pun tidak mampu dicapai. Ada kemungkinan macai-macai umno ini dengan sengaja menyembunyi dan memutar belit berita untuk menimbulkan keraguan(psy-war)...watever! Sememangnya tuntutan COMANGO ini adalah melampaui batas dan wajib ditentang oleh Bani Jawi. Kenyataan dibawah gua petik dari Utusan Online. 

Ketua Delegasi Pertubuhan-pertubuhan Islam Dalam Proses Semakan Berkala Sejagat (MuslimUPro) ke Geneva, Switzerland, Azril Mohd. Amin berkata, tindakan Comango itu sengaja menimbulkan kekeliruan seolah-olah Malaysia adalah sebuah negara sekular yang meletakkan semua agama sama rata.

Menurut beliau, perbuatan itu bertujuan meletakkan apa sahaja dasar dan undang-undang yang digubal kerajaan atau majlis-majlis agama Islam negeri di bawah seliaan serta pemerhatian Majlis Hak Asasi Manusia PBB.

"Kerajaan perlu menjelaskan kepada Majlis Hak Asasi Manusia PBB bahawa sekalipun rakyat di negara ini terdiri daripada penganut pelbagai agama dengan 60 peratus daripadanya umat Islam, Malaysia berkewajipan untuk memelihara agama Islam setiap masa.

"Kealpaan perwakilan negara untuk memberikan perhatian utama kepada kewajipan memelihara agama Islam dalam perundingan antarabangsa boleh mengakibatkan Malaysia dihalang (estopped) pada masa akan datang daripada bersandarkan kepada hujah kedaulatan Islam,'' katanya dalam memorandum MuslimUPro yang disiarkan menerusi blog http://azrilmohdamin.com hari ini.

Kesimpulannya hanya pihak kerajaan yang memerintah mampu menghalang penubuhan dan tuntutan kumpulan ini 

Tapi mampukah Najib dan kerajaannya menentang peperangan ini? Takda harapan!


0 comments:

Post a Comment