Pages

Friday, February 4, 2011

Berbaik sangka



Aku ni bukan nya nak berburuk sangka dengan koperasi berlandaskan Islam seperti Pajak Gadai Ar-Rahnu di bawah Koperasi Pendidikan Islam Malaysia Berhad.

Kadang-kadang ku fikirkan, adakah ini satu kebetulan atau perancangan?

Kalau dilihat dari motto dan perjalanan syarikat, perniagaan dijalankan menggunakan sistem Islamik.

Hanya logo kedai pajak gadai tu jer yang memusykilkan aku. Bunyi memang indah; tapi adakah sesuatu disebalik sesuatu?

Sistem kewangan kini sememangnya dipakari oleh puak-puak yahudi selagi nilai matawang perniagaan dinilaikan mengikut dolar Amerika.

Islam juga tidak kalah dengan sistem kewangannya yang bersandarkan kepada nilai emas. Sistem yang bersih dan menyucikan.

Dan aku bersangka baik dengan koperasi ini.


Gambar yang dah diedit. Aku tambah sikit garisan putih bagi clear skit logo israel tu.



Syarikat ini aku nampak berada di Taman Mutiara di tepi jalan nak ke Meru. Tak pasti siapa tuan punya syarikat ni.



Kalau korang tengok duit singgit Malaysia pada yg bertanda merah tu betul-betul, korang akan nampak lambang illuminati. Nak jelas lagi, korang suluh dengan torchlight di belakang yang bertanda merah tu. Mesti gempak nya..

0 comments:

Post a Comment