Pages

Wednesday, August 18, 2010

Penyatuan Umno dan Pas...Sanggup kah Umno??


Kaji dulu niat murni saudara-saudari jika ingin menyatukan
UMNO dgn PAS..!!

Fikirkan natijahnya masak2 sebelum
kita menjemput bala dari Allah jika mencampur-adukkan yang Haq ( Hukum Allah ) dengan yang Bathil ( Assobiyah dan Perlembagaan Ciptaan Yahudi ).

Dahulu Bangsa Arab pun tak de apa2 Hak keistimewaan..
Mereka hidup macam binatang..

Tapi bila Allah menurunkan Rasul dari kalangan mereka ( Muhamad Bin Abdullah ) yang menyebarkan agama islam maka mereka telah menjadi suatu bangsa yang hebat sehinggakan berjaya mengatasi segala kehebatan bangsa lain ketika itu..

Dunia terlalu kagum dgn segala ketamadunan yang di bawa oleh islam sehinggakan mereka mengiktiraf bahawa tiada suatu pun tamadun di dunia ini yang dapat mengatasi sejarah ketamadunan islam pada ketika itu..

Kerana tamadun islam bukan hanya berdasarkan kebendaan tetapi merangkumi akidah dan segala aspek kehidupan..

Apakah UMNO cuma ingin bangunkan ketamadunan bangsa meLAYU ini dgn kebendaan serta menidakkan akidah kepada yg maha esa..

Tamadun apa yg cuba dipromosi oleh UMNO.. sedangkan dunia dan manusia kini serba kacau bilau akibat daripada ketamadunan yg tidak seimbang diantara kebendaan dan akidah..

Persoalannya..!!

Apakah dgn adanya banyak masjid itu melambangkan kuatnya agama islam di dalam sesebuah negara..?

Adakah dgn UMNO mengadakan pertandingan musabaqah al-quran itu menandakan islam telah ditegakkan..??

Bagaimana umat islam ingin bersatu..

Apakah mungkin islam umat akan bersatu dgn sebahagiannya ( PAS )menuntut agar agama islam dilaksanakan sepenuhnya termasuk di dalam bidang pentadbiran negara sedangkan sebahagian yg lain ( UMNO ) hanya mahu mengguna pakai islam hanya di dalam hal2 ibadah sahaja..

Bagaimanakah caranya UMNO dgn PAS dapat disatukan..??

Apakah UMNO sanggup meninggalkan anutan Fahaman Assobiyah mereka yg terang2 dilaknat oleh Allah dan Rasulnya..

Apakah UMNO rela sepenuh hati untuk meninggalkan kecintaan mereka terhadap perundangan negara yg dicipta oleh Load Reid ( seorang berbangsa yahudi )..?

Apakah UMNO sanggup menerima pakai segala perundangan Allah dan Rasulnya tanpa sebarang alasan dan tentangan..?

Apakah UMNO sanggup meninggalkan segala kemewahan kebendaan, pangkat dan bintang2 kebesaran serta meletakkan taraf mereka hanya sebagai penjaga amanah Allah terhadap kebajikan rakyat di bawah mereka..??

Apakah UMNO sanggup serta merelakan diri mereka dan ahli keluarga mereka diadili serta dihukum menurut Hukum2 Allah..?

Apakah UMNO sanggup kerugian dari segi hasil mahsyul dan cukai dgn mengharamkan segala bentuk hasil perjudian, arak dan hiburan songsang yg ditaja oleh agen2 manson yahudi dalam negara kita..??

Sedangkan PAS ingin menuntut agar agama islam dilaksakan sepenuhnya tanpa sebarang kompromi baik dari segi kehidupan mahu pun pentadbiran negara..

Persoalannya kita selaku manusia2 yg berbangsa melayu, berakal serta beragama islam adakah tergamak kita mendahulukan bangsa melayu melebihi agama Allah..?

Apakah tergamak kita melihat UMNO yg menyintai Perundangan ciptaan yahudi itu bersatu dgn PAS yang istiqomah dgn perundangan Allah..

Kerosakan apa yg sedang kita usahakan..??

Apakah mencampurkan fahaman assobiyah, perundangan ciptaan yahudi yg dibawa oleh UMNO dgn perundangan Allah yg dijunjung oleh PAS itu bisa menyelamat dan membahagiakan semua org2 melayu..

Fikirkanlah, kita sebenarnya berada di dua persimpangan..!!

1 ) Pas bergabung dgn UMNO tanpa sebarang syarat - Melayu akan menang tapi islam akan tergadai kerana mencampurkan yg haq ( hukum Allah ) dgn yg bathil ( assobiyah dan perundangan ciptaan yahudi ).

2 ) UMNO menerima perjuangan PAS kerana Allah - islam akan menang kerana UMNO dan PAS sama2 akan mendaulatkan Hukum Allah di dalam segala kehidupan baik sosial mahu pun politik..

Pilihlah dgn iman bukannya dgn akal semata2..

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum syeikh, bagaimana dengan kerjasama PAS (Islam) dan DAP (Kafir)?Bukankah yang rugi itu Islam kerana mencampuradukkan Islam dengan assobiyyah(saya ambil dari kefahaman yang syeikh tulis)

Tekong68 said...

Tidakkah kita melihat kerjasama PAS dan DAP itu satu dakwah? Lebih mudah mengajak orang yang tidak mengenali Islam dengan berhujah berlandaskan fakta dari orang yang dah mengenali Islam tetapi bersikap pengkhianat seperti Umngokk@Yahudi Zionis.

Post a Comment