Pages

Monday, July 26, 2010

Isu pasir di Berjuntai Bestari@Batang Berjuntai

Pertama sekali, Berjuntai Bestari@Batang Berjuntai tu kampung aku..dari kecil sampai habis form 5 aku tinggal di Berjuntai Tin ...dari sejak aku lahir lagi...aku da kenal sangat tempat ni...da lama pasir-pasir di situ dikorek oleh kapal-kapal korek (ada 9 buah kapal korek), segala jenis jentolak atau mesin-mesin yg sewaktu dgn nya.

Bukan la sesuatu yg asing bagi aku melihat lori-lori pasir berlumba dlm kawasan tempat tinggal aku..di Kem 9....lebih 50 tahun operasi korek pasir ni berlaku disitu...korek pasir tanpa henti20x...

Tapi dulu aku selalu nampak jeep PTG K. Selangor bersidai depan TNB sub-station sebelah kilang Saminax..,lori-lori pasir keluar masuk ambil pasir.. laju bukan main..macam kereta F1..habis jalan berhabuk..jalan rosak..tak da pulak TV3 1/4 nak datang....

Semenjak PKR memerintah Selangor..dan KSSB menguruskan pasir..dah tak nampak lagi jeep PTG berlegar di simpang tiga Tennamaram tu...kenapa ya?

Yang buat aku rasa nak muntah tu..dalam Buletin Utama TV 31/4 tadi..si Jepon kawan aku dengan muka pelakon kayu pun berkata konon nya pasal KSSB korek pasir disekitar lombong-lombong tinggal...rumah penduduk disitu menjadi retak..cubalah jangan menipu Jepon..yang si Kamal Scorpion pun nak enter frame.

Rumah-rumah disitu dah lama retak-retak..bukan lah di sebab disebabkan operasi korek pasir..tapi..sebab ubahsuai rumah tak ikut piawaian. Siapa punya idea yang panggil TV3 1/4 ni? Team Mat yoep (Ketua umno Cawangan) atau team Mamud (Bekas ketua kampung)?

Dan satu soalan buat si Jepon..bila kau keluar lokap?..sial ko Jepon..buat malu aku jerrr..


0 comments:

Post a Comment