Pages

Sunday, February 21, 2010

Selamatkan Malaysia ~ Najib Patut Lepaskan Kerusi Perdana Menteri Malaysia























YAB Dato’ Seri Mohd Najib Abdul Razak, tidak relevan lagi kerana tidak mampu memimpin rakyat di negeri sendiri, di negara ini, dan tercemar imejnya di pandangan masyarakat antarabangsa.

Ini perbuatannya sendiri.

Merampas Perak dengan keji. Mengaibkan YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim dengan konspirasi. Dan banyak lagi kelemahan demi kelemahannya.

UMNO semakin mundur ke arah kehancuran. BN masih terpinga dengan kejayaan demi kejayaan dicapai Pakatan Rakyat.

Terkini kejayaan Pakatan Rakyat dirasmikan sebagai Pakatan Rakyat Malaysia. Mencatat sejarah pencorakan landskap politik negara dengan sistem dwi-parti.

http://colourluna.blogspot.com/2010/02/time-to-accept-two-parti.html

Pasukan ini bila bergerak bersepadu akan menjadikan UMNO parti usang dipenuhi rasuah, dan BN sebagai gabungan pemimpin angguk tunggu dan tidor.

Mohd Najib Abdul Razak belum mewarisi beberapa kehebatan Tun Abdul Razak Hussein. Dia banyak meneruskan warisan PM terdahulu dalam acuan fantasianya.

Mohd Najib Abdul Razak semakin tidak relevan. Terlalu banyak masalah dalam parti dan percakaran antara kalangan parti komponen dalam barisan yang belum selesai.

Sedangkan Muhyiddin Yassin semakin melebarkan sayap kuasa untuk menumbangkan Mohd Najib Abdul Razak.

Parti lain seperti UMNO-MCA, UMNO-MIC, dan UMNO-Gerakan, masih ketiadaan pemimpin pembina dan pembangun.

Mereka nganga menanti jika ada arahan dari Mohd Najib Abdul Razak yang juga pemimpin ketiadaan idea untuk memajukan rakyat dan negara. Melainkan slogan celah gigi 1Malaysia yang tidak memanfaatkan sesiapa. Kecuali mereka yang mendapat manfaat kerana Mohd Najib Abdul Razak ialah Perdana Menteri Malaysia.

Mohd Najib Abdul Razak gagal membaca hati nurani rakyat. Dia akan terus gagal!

Mohd Najib Abdul Razak tewas oleh kehebatan YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Malahan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim jauh lebih hebat dari Mohd Najib Abdul Razak, walaupun beliau belum berpeluang menerajui negara, di negeri Selangor pun sudah nampak kehebatannya.

Begitu juga Mohd Najib Abdul Razak tidak punyai nurani murni Lim Guan Eng menerajui Pulau Pinang.

Tambahan lagi bab agama contohnya, Mohd Najib Abdul Razak jauh dan amat jauh dari pengetahuan Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Dari aspek ekonomi, Mohd Najib Abdul Razak tidak mempunyai kebijaksanaan Kuli. Malahan Husam Musa jauh lebih hebat dari Mohd Najib Abdul Razak, dalam usaha Husam Musa memperjuangkan hak ekonomi orang Kelantan.

Serba-serbi Mohd Najib Abdul Razak tidak bagus. Ada kala Rosmah Mansor lebih layak darinya menerajui kabinet. Tapi, tentulah rakyat ramai akan tentang.

Mohd Najib Abdul Razak telah diberi peluang dalam tempoh yang terlalu lama sebagai Perdana Menteri Malaysia dan dia gagal.

Justeru, Selamatkan Malaysia. Mohd Najib Abdul Razak sebaiknya melepaskan kerusi Perdana Menteri Malaysia.

Disalin dari http://thecovenantadvisor.wordpress.com

0 comments:

Post a Comment