Pages

Thursday, January 15, 2009

Pengurus pilihanraya kecil parlimen letak jawatan mengejut

Datuk Bandar Kuala Terengganu telah mngambil keputusan dan telah meletakkan jawatan selaku Pengurus Pilihanraya Parlimen Kuala Trenggau semalam, kenapa? Dia panggil 500 staff dia dan dia ugut mereka supaya mengundi BN.

Tu yang dapat dikesan. Yg takut nak beritahu tentang ugut adalah guru-guru. Cukup takut mereka itu diugut oleh Menteri bahawa jika BN kalah guru-guru akan ditukarkan dari KT. Ada guru yang kecut perut. Tiba-tiba terbayang kepada mereka bahawa tempat mereka mengajar adalah di Semporna, Tawau, Tamparoli, Serian, Bintulu dsb.
Rupa-rupanya ada juga yang termakan ugut. Tapi bagi yang berjuang, mereka takut apa! Kalau di tukar ke Perlis, mereka aktif di Perlis, kalau tukar ke Johor mereka aktif di Johor, kalau tukar ke Sabah, mereka aktif di Sabah, kalau tukar ke Sarawak mereka aktif di Sarawak.

Mereka akan menjadi agen memperkembangkan parti. Tapi kalau guru-guru itu boleh berfikir panjang, cuba mereka bayangkan, ada seramai 5000 guru di KT, nak tukar ke mana jumlah yang begitu besar!

Saya harap guru-guru di KT ni dapat ajar BN yang kurang ajar ini. BN ni langsung tak hormati DEMOKRASI. Kerja mereka ugut atau sogok dan tipu. BN ni langsung tak hormati demokrasi, mereka pembunh demokrasi.

Guru-guru KT ini kena berani sikit dan ajar BN yang kurang ajar tu.
Semalam semasa kami dari petugas-petugas Pahang dan Perak berkempen ke Mengadang Akar, kami bertembung dengan pegawai-pegawai Jabatan Masyarakat.
Saya bertanya mereka: Buat kerja apa pergi rumah ke rumah ni?
Mereka jawab: Sedang membanci mangsa-mangsa banjir untuk diberi bantuan.
Saya tanya: Teruk ke banjir di sini.
Jawab: Teruk juga.
Tanya: Bila banjir?
Jawab: Beberapa bulan dulu?
Tanya: Nak beri bantuan masa pilihanraya ni?
Jawab: Ya.
Ni lah caranya BN. Mereka guna pegawai-pegawai Kerajaan. Mengugut? Pegawai Kerajaan. Menyogok? Pegawai Kerajaan.
Apa jenis makhluknya BN ni. Hantu, jin, syaitan pun kalah dengan ugutan, sogokan dan tipuan mereka!
BN ni sesat dan menyesatkan. Pengundi KT kena ajar BN bahawa mereka itu tidak relevan lagi.
BN sudah tidak relevan lagi!

0 comments:

Post a Comment